Klong Mai oleh Iman Fadia - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, March 9, 2017

Klong Mai oleh Iman Fadia

Assalamualaikum..
Hye semua..

Klong Mai
"Peti kayu.. Ia hadir membawa seribu satu cerita"

Novel yang ohsem..
Lama dah Sha aim..
Memang tak rugi Sha beli.
Best okay.. Serius Sha suka..

Walaupun agak panjang dan sedikit meleret tapi masih seronok dibaca..
Topik utamanya ialah peti kayu bertulisan siam..
Misteri sungguh peti kayu tu..
Phat pegang panas..  Orang lain pegang tak de apa..

Bersama peti kayu tu ada perempuan bangsawan dan pahlawan penjaga..
Takdelah seram tapi kalau tetibe muncul memang kecut perut jugalah..
Sehinggalah Phat meninggal rahsia tetap menjadi rahsia..
Peti kayu masih lagi misteri..

Sudahnya,Dayah kena gi Pattani untuk cari jawapan..
Apa agaknya misteri peti kayu tu..

Cerita ini kalau baca memang agak panjang tapi lebih pada perjalanan hidup Dayah dan juga lelaki yang muncul dalam hidup Dayah.. Phat, Iqbal dan Ezaki.. Tu belum lagi citer pasal dua perempuan yang dengki dengan Dayah, Shimah dan Shireen.. Dari Dayah sekolah, kemudian belajar kat universiti dan akhirnya kerja.. Pastu berkahwin dan diganggu..

Selamat membaca ye..
Misteri peti kayu tu, korang kena cari sendirilah..
Kalau Sha citer kat sini, tak thrill lah.. Ye tak..
Novel nie 839 muka surat..
Sha start baca 04.03.2017 dan habis pada 06.03.2017
Buku kedua untuk Bulan Mac..

 
Tebal owh buku nie.. Hehehe

10 comments:

  1. Tebalnya....3 hari je habis... amboi pantas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. nak tau apa yang misteri sangat peti kayu tu..

      Delete
  2. Akak akak. Cepatnya habis baca. Siqah masih lagi buku yang sama bulan ni. Aduhai.

    Btw, siqah dah buat review buku Pena & Picagari. Jemput baca ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Banyak lagi yang tertunggak nie.. hehehe

      Delete
  3. cepatnya kak sha baca. kalau busyra ni seminggu pun belum tntu habis. hehe

    ReplyDelete
  4. tebalnya..makin bertambah koleksi kisah seram dia..saya dah mula jeles nih
    JanjiKita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. janganlah jeles.. meh datang umah meh.. boleh baca..

      Delete
  5. jalan cerita agak meleret dan terlalu banyak "drama" secara bertalu-talu, perihal Klong Mai juga tidak menjadi keutamaan cerita sekadar watak Hulubalang itu sahaja yang banyak diutarakan. namun, kisah cinta bersegi-segi memang tragis...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..