Mencuba Tanam Sawi Bunga - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Friday, March 31, 2017

Mencuba Tanam Sawi Bunga

Assalammualaikum..
Hye semua..

Mencuba juga menanam sawi bunga dirumah..
Inipun usaha encik suami..
Dia kata, tak cuba tak tahu..

Ini adalah rentetan pertumbuhan pokok sawi Bunga yang kami tanam..
Lama tau nak tunggu dia besar...
Memang kena sabar sangat-sangat..
 
 Gambar diambil pada 12.02.2017
Ini hari pertama penanaman

 
Gambar diambil pada 20.02.2017

 
Ini gambar yang diambil pada 14.03.2017

 
Ini pula gambar pada 21.03.2017..
Barulah ada perubahan selepas diletakkan pada cahaya matahari dan juga dibubuh baja urea..
Baru nampak daun dia membesar..
Kalau tak tu, comel je..

12 comments:

  1. wahh dah membesar lama juga ye kalau nak tanam

    ReplyDelete
  2. bestnya teringin juga nak tanam sayur sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubalah sis.. tapi kena sabar menunggu.. hehehe

      Delete
  3. Lepas ni boleh lah masak sawi bunga yg di tanam sendiri. Mesti sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah ana.. Sha memang dah tak sabar nak cantas dan masak..

      Delete
  4. suka gak berkebun ni..tp umah flat ni payah nau
    tp nti k.el cubalah..sonok bila tgk hasilnya kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak el.. Keseronokkan melihat hasil tu..
      Cubalah kak el..

      Delete
  5. Dah nampak makin subur tu kak. Hihi

    ReplyDelete
  6. nmpak dri perubahan tu kak shaaa.. seronoknyaaa tanam sndiri..

    ReplyDelete
  7. tak lama lagi dah boleh di masak

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..