Thursday, March 23, 2017

Jalan-jalan Cari Makan #Day1 Di Terengganu

Assalammualaikum..
Hye semua..

Hentian pertama sebaik kami sampai di Terengganu ialah Kemaman..
Membeli kudap-kudapan untuk bersantai di tepi laut..
Memang sedap dan ohsem sangat..

 
Makcik nie tengah uli kopok..
Bila ada orang nak beli baru dia uli dan goreng..
Memang kopok lekor dia sedap..

 
Kedainya tepi jalan je..

 
Nampak tak deseran kopok yang digoreng tu..

 
Satar bakar..
Secucuk RM3 je..
Ada 6pcs..

 
Satar tu ada yang bakar dan ada yang goreng..
Bakar yang dia cucuk-cucuk kat besi tu..
Kalau goreng dia balut dengan kulit popia..

8 comments:

  1. Next time cuba kepok rebus pula Sha. Sedap sgt2 bila makan time panas2. Nyum nyum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala Ana.. Sha tak boleh masuk.. Hehehe..
      tekak manja.. Goreng je boleh terima.. hehehe

      Delete
  2. sedapnya satar, lama tak makan satar..

    ReplyDelete
  3. Sedapnya Satarrr, buka blog kak ana tadi nampak satar dah.
    pergi blog akak ada satar lagi. Dugaan apakah tengah pagi buta ni haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak.. Maaflah Syed.. Hehehe..
      Ini namanya dugaan untuk tekak.. hehehe

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »