Friday, December 29, 2017

Erased (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha layan cerita Jepun lagi.. Kali ini ditayangkan di Netflix.. Ada 12 episod dan setiap episod hanya 30 minit sahaja.. Tajuk Jepunnya ialah Boku Dake Ga Inai Machi.. Drama ini diadaptasi dari manga dengan tajuk yang sama.. Drama ini juga ada dalam bentuk animasi.. Pada 2016, ada filem dengan tajuk yang sama.. Nanti Sha nak cari filem dia..

Cerita pasal seorang budak yang mulanya hanya dapat kembali ke 10 @ 5 minit awal sebelum kejadian buruk.. Namun lepas dia terjumpa mayat mak dia, dia berjaya kembali ke masa dia berumur 11 tahun.. Masa ini ada 3 rakan sekolah dia yang diculik dan dibunuh..

Penyiasatan budak ini dalam mencari pembunuh mak dia dan juga penculik yang membunuh kawan dia memang suspen.. Mang ohsem sangat bila tengok budak ini berusaha bersungguh-sungguh melindungi kawan-kawan dia yang akan jadi mangsa penculikan dan pembunuhan.. Sampailah dia jumpa penjahat sebenar.. Masa ini memang thrill habislah.. Memang tak sangkalah penjahat tu sangat dekat dengan mereka.. 

Tonton tau.. Best.. 


Sinopsis : The story follows Fujinuma Satoru, an aspiring manga artist man who has the ability to travels back in time moments before a life threatening incident, in which he is able to prevent those incidents from happening. When his mother is murdered by an unknown assailant, Satoru’s ability suddenly sends him back eighteen years to when he was still in elementary school, giving him the opportunity to prevent a kidnapping incident that tookthe lives of three of his childhood friends, two classmates and one young girl studying at a school nearby.

5 comments:

  1. bestnyaaaa... nk tgh lah nanti

    ReplyDelete
  2. saya baru tengok versi filem cerita ini semalam hahaha, versi filem pun best, tapi endingnya sedih sikit dan berbeza dari yang original

    ReplyDelete
  3. Ala..kureng layan citer2 macamni sbb berepisod..malas nk terjebak..haha

    ReplyDelete
  4. Wah macam best, nanti nak tengoklaa.

    ReplyDelete
  5. Cite Jepun mmg best kak. Selalu unik dan diluar kotak. GV kagum dengan Jepun sebab kreatif dan inovatif. :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »