Wednesday, December 6, 2017

Please... Jangan Tackle Aku! oleh Siti Rozilah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel ini lambat sikit Sha baca sebab Buku Pinjam kan.. Baca dekat rumah je.. Karang kalau bawa ke hulu ke hilir karang takut tercicir..

Masa awal pembacaan memang bermacam-macam persoalan yang timbul.. Tapi makin banyak Sha baca, makin Sha dapat jawapannya.. Semua permasalahan berpunca dari pada perasaan dendam seorang isteri yang diceraikan.. Habis dirosakkan pemikiran anak hingga orang lain yang tak bersalah menjadi mangsa.. Memang sangat-sangat konflik..

Kita manusia diberikan akal fikiran, sepatutnya guna bukannya ikut hati dan perasaan.. Yang tak bersalah menjadi mangsa.. Banyak hati yang terluka dan merana.. Geramlah juga baca novel ini.. Tapi apa yang disajikan memang kenyataan.. Tambahan dunia sekarang.. Banyak je manusia yang dengki dan tak boleh terima kenyataan..

Mula baca pada 30.11.2017 dan selesai pada 05.12.2017..

7 comments:

  1. pasal kisah dendam rupanya sis...

    ReplyDelete
  2. Tajuk buku nampak santai tapi isi dia agak berat juga ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah An.. Sha memula pun ingat buku ini ringan dan bercorak komedi.. hehehe

      Delete
  3. Kalau translate kan jadi Jangan Ngurat Aku kan? Hihi...

    ReplyDelete
  4. Buat pemain bola sepak

    Part tackle paling menyeronokkan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »