A Special Lady (2017) - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, May 15, 2018

A Special Lady (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Filem Korea ini tak sesuai ditonton bersama anak-anak ye.. Adengan 18 sx dan juga 18sg.. Memang ganas sikitlah.. Kisah pasal perempuan yang menjadi orang no 2 dalam organisasi gangster.. Perempuan ini nak kehidupan biasa-biasa je sebenarnya.. Dah penat jadi gangster.. Tapi perancangan dia terganggu bila orang kanan dia dapat tahu yang perempuan ini mengandungkan anak ketua gangster masa dalam penjara.. Dan anak tu dah besar dah pun.. Masa ni lah krisis bermula.. Lepas tu ada pula pendakwa raya yang bengang dengan perempuan ini ambil kesempatan.. dia racun pemikiran orang kanan perempuan ini sampai sanggup bunuh ketua gangster tu dan tahan perempuan ini.. Memang aksi-aksinya ganas belaka.. Ending dia, semua mati.. Hampeh je.. 

Cinta memang boleh membutakan fikiran..

 Hyun-Jung (Kim Hye-Soo) is the no.2 person in her crime organization. She dreams about her second life and prepares for retirement. Sang-Hoon (Lee Sun-Kyun) is the troubleshooter for the crime organization and will do anything for Hyun-Jung. He doesn't understand why Hyun-Jung wants to retire. Meanwhile, Prosecutor Choi (Lee Hee-Joon) is cornered by Hyun-Jung. Prosecutor Choi plans for revenge against Hyun-Jung by using Sang-Hoon.

10 comments:

  1. Dapat bayangkan cerita Korea ni Sha bila berlakon memang bersungguh-sungguh menghayati watal.. Bila ada unsur ganas memang LZ seram tengok.. Real sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang real pun.. seram nengoknya.. kikiki..

      Delete
  2. seram jugak nak tengok cite ganas2 nih, adeh semua mati ke, tak best la pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best cuma ending dia je lah tak best..

      Delete
  3. Hohoho... se agik cite best.. Kalau terjebak ngan movie korea ni habis la.. Berjangkit² jdnye nanti..

    ReplyDelete
  4. lorh penatnya tengok kalau ending semua mati.

    ReplyDelete
  5. hahahaha geram sangat ni sampai bagitau ending terus

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..