Helpless (2012) - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, May 15, 2018

Helpless (2012)

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Filem Korea yang menarik lakonan Lee Sun-kyun.. Mengenai seorang lelaki yang kehilangan tunang semasa berhenti di Hentian Rehat.. Lelaki ini berusaha mencari tunang dia.. Tapi tunang dia hilang tanpa dikesan.. Disebabkan tak berjaya mencari sendiri, lelaki ini minta tolong sepupu dia yang pernah kerja sebagai polis.. Maka terbongkarlah sebuah kebenaran yang mengejutkan.. Tunang yang dicari rupanya menggunakan identiti orang lain.. Pemilik nama sebenar hilang tanpa dikesan.. Lelaki tu macam tak boleh nak terima perempuan yang dia sayang menggunakan identiti orang lain.. 

Memang sedih lah bila tahu kebenaran kenapa perempuan tu hidup dengan identiti orang lain.. Dalam masa yang sama menakutkan bila tahu macam mana dia dapat identiti tu.. Dan menyedihkan bila tengok penamat filem ini.. 

Helpless | 08 March 2012 | Mystery, Award Winning |
 A woman suddenly disappears. Her fiance then sets out to find her and, in the process, uncovers layers of dark hidden secrets.


5 comments:

  1. Best jalan cerita movie ni..Try carik nnti.. Insyaallah

    ReplyDelete
  2. cam sedih je..orang yg kita sayang tetiba dapat tahu dia menipu selama ni.

    ReplyDelete
  3. woahhhh macam best je movie ni!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..