Shoplinks.Asia

Thursday, February 25, 2016

Bila Mak Panik

Assalamualaikum..
Hye guys and gurls...
Kepada mak-mak yang ada anak dara lasak..
Pernah x mengalami peristiwa seperti Sha nie..??

Ingat x sebelum ini Sha ada share pasal peristiwa Imani di Taska..
Boleh baca entry Tragedi Menimpa Imani dan Tragedi Imani #2.
Kesan dari tragedi tu, gusi Imani bengkak dan mula menutup gigi Imani..
Dugaan dan ujian.. Kebetulan pula gigi dia da agak rosak..
Makin menambahkan bengkak pada gusi..
Tapi Alhamdulillah dia x merengek dan meragam..
Masih boleh makan dan menyusu..
Cuma disebabkan Sha risau, maka Sha bawa juga pergi Klinik Gigi..
Sha bawa pada 17.02.2016, doktor bagi antibiotik dulu nak kurangkan bengkak..

Peristiwa yang membuatkan mak panik terjadi pada malam 18.02.2016.
Apakah peristiwa itu??
Si kakak ngn adik main-main di ruang tamu..
Mula-mula dia jadikan kusyen tu kuda..
Ok lagi.. Kemudian sorang duduk yang sorang lagi tarik..
Masa tengah main-main tu mulut si adik dah terantuk..
Apa lagi berdarah la.. Gusi memang dah bengkak kan..
Yang buat Sha panik bila darah yang keluar tu bukan setakat cecair tapi cam darah beku..
Berangkai-rangkai dan banyak.. Mak yang kepenatan pun panik la..
Terus bawa gi bilik air dan cuci darah-darah tu..
Suruh Imani kumur-kumur nak buag sisa-sisa darah dalam mulut dia..

Dah jadi macam tu barulah dua-dua senyap..
Mak panik cam orang gila jadinya..
Bila dah bersihkan mulut Imani, bagi makan antibiotik..
Dalam hati berdoa semoga x serius..
Risau la juga sebab tengok gusi dia lebam kebiruan..

Alhamdulillah, pagi esoknya bangun tengok dah surut dan pink balik gusi dia..
Tapi masih ada sikit-sikit kesan lebam..
Bila tanya Imani sakit x gusi tu.. Dia kata x sakit..
Dia siap tunjuk mulut dia bagi tau dah x sakit..
Legalah sikit.. Nak tunggu hari Isnin je..
Buang gigi yang rosak tu.. Harapnya xde la apa..

Moral of the story, mak jangan panik sangat ye..
Hehehe.. Tapi tu lah.. Bila mak je yang ada, panik dia lain macam sikit..
Masa peristiwa nie jadi, encik suami xde kat umah..
So tu yang mak panik melampau.. Hehehe..

3 comments:

  1. hahaha..pernah terjadi masa mimi jatuh...mmg masa tu tak panik..kalo panik mybe mv takkan dpat drive keta bawa mimi ke hospital

    ReplyDelete
  2. hati mak mana yang xpanik bila jadi macam ni.. just kena pandai control panik tu je.. hehe

    ReplyDelete
  3. biasalah..naluri ibu, risau anak2

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI