Tragedi Imani #2 - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, February 8, 2016

Tragedi Imani #2

Assalamualaikum...
Rentetan tragedi Imani.. Boleh baca kat SINI..

03.02.2016
Imani nampak masih lagi tidak bersemangat..
Merengek dan kurang bermain..
Bengkak di bibir dah makin berkurangan...
Masa ambil umah pengasuh (Hantar tempat lain) Imani ceria..
Sepanjang dirumah Imani hanya minum susu sedikit..
Malam (9.40pm) tu dia muntah balik susu dan air yang dia minum..
Makan langsung xnak..
Malam tidur pun x menyusu..

04.02.2016
Pukul 5.30pagi dia bangun minta nak minum air oren..
Pastu tidur balik..
Dalam 6.30pagi dia minum air masak..
X lama lepastu dia muntah balik..
Keluar air jellah..

Pukul 12.50 tengahari, pengasuh telefon..
Bagi tahu Imani xnak makan dan x nak menyusu
Muntah awal pagi.. Tidur.. Kemudian bangun..
Muntah lagi.. Sambung tidur..
memang dia lemau.. Siap mengadu dia sakit kepala..

Mujurlah dalam pukul 2 petang tu dia dah ok..
So xde lah gi amik dia..

Sha amik dia jam 5 petang.. Terus bawa gi emergency Hospital Slim River..
Lama juga pemeriksaan dekat Hospital Slim River..
Sampai Pakar kanak-kanak turunlah untuk check Imani..

Alhamdulillah, semuanya ok..
Imani tiada masalah..
Cuma perlu pantau sahaja..
Kalau ada perubahan drastik kena bawa semula ke Hospital..


Balik hospital request nak makan telur rebus...
Alhamdulillah dah mau makan..
 
 Dah ok sikit dah muka dan bibir dia..
Alhamdulillah..

4 comments:

  1. Mmg sedih la kalau anak sakit cmni. Anak yg aktif jd pasif. Pe2 pun, semoga imani cepat sembuh... amin...

    ReplyDelete
  2. siannya dia...tapi imani..auntie lapar tengok telur rebus tu

    ReplyDelete
  3. dh sembuh ke ? kesian tgk dia..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..