Tragedi Menimpa Imani - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Saturday, February 6, 2016

Tragedi Menimpa Imani

Assalamualaikum..
Luahan hati seorang emak..
Sakitnya tuh disini...
Bila tengok anak sakit..
Kita sebagai mak ayah pun sakit juga...

Kami bukanlah ibu bapa yang cerewet..
Tapi bila saya anta anak saya dalam keadaan sihat kemudian orang telefon dan cakap mulut anak saya bengkak tanpa penjelasan yang detail.. Mestilah terkilan rasa hati..
Kalau dimaklumkan pada saya, anak saya jatuh ke.. Apa ke, xde lah saya marah..
Bila cari orang yang telefon, dia main sorok-sorok pula..
Tanya yang lain, jawapannya "Ha a, tadi mulut dia bengkak"..
Gitu je.. Janganlah macam tu...
Kalau jatuh, bagi tahu jatuh... Kita boleh terima..
Anak kita lasak, main-main pastu terjatuh..
Yang menjadi kegeraman, bila tidak dimaklumkan kenapa..

Kebetulan masa orang tu telefon, saya di Kuala Lumpur ada tugasan luar..
Jadi pukul 5 baru saya boleh amik..
Bila amik memang nampak lah bibir dia bengkak tapi x ketara sangat..
Nak belek-belek, dia x bagi.. Sakitkan..
Maghrib, ayahnya balik.. Ayahnya belek-belek dan bagi tahu teruk nie..
Pipi dia lebam dan bengkak.. Pastu bibir dia makin membengkak..

Malam mulalah Imani merengek-rengek..
Sakit berdenyut-denyut... Tidopun x lena..
Nak menyusu pun dia mengaduh sakit...
Bayangkanlah perasaan kami sebagai ibu bapa..

Bila xde penerangan, kita pun mulalah x sedap hati..
Jatuh ke anak kita nie.. Ada orang tolak ke??
Kena tampar ke?? Kena tumbuk ke??

Sudahnya, amik keputusan anta tempat lain berkuatkuasa 3.2.16..
Kejadian berlaku 02.02.2016...
Hati x sakit.. Yang dah jadi, jadilah..
Kita cegah sebelum lebih teruk..

Bukan x pernah saya amik anak saya lebam di dahi..
Tapi dimaklumkan kepada saya kenapa..
Anak saya memanjat dan terjatuh.. Dahi lebam dan merah..
Jadi fikiran xdelah memikirkan yang bukan-bukan..

Bila x dimaklumkan, faham-faham jelah..

Menangis.. Merengek..
Kesakitan..  

 Pipi lebam kehijauan..
Bibir dan gusi bengkak..
Bila bangun esok paginya (3.2.2016) Bibir makin bengkak..

2 comments:

  1. Semoga dipermudahkan segala urusan ... Harap xde ape2 yang serius ... Semoga Imani cepat sembuh ...

    ReplyDelete
  2. sha kenapa gusi imani sensitif ker.....

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..