Friday, October 21, 2016

Doctors (2016)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat ohsem..
Episod 1 - episod 3 memang drama sungguh..
Penuh dengan adengan tangisan dan babak air mata..
Sampai Sha pun menangis sama..
Drama ini mengajar ko macam mana nak bercinta..
Namun masih lagi mengekalkan asas cerita iaitu mengenai doktor..
Seriously memang best..
Bagaimana kita nak menerima pasangan kita seadanya..
Bagaimana kita belajar untuk bertak ansur..
Ohsem okay..

Selain itu drama ini juga mengajar ko bagaimana untuk menjadi manusia yang mampu menolong..
Bukan tunjuk ko tolong orang tu sebab ko suka orang tu tapi bagaimana ko boleh membantu keluarga pesakit yang susah untuk mendapatkan kewangan bagi menampung kos perubatan..
Realistik okay.. Bukannya fantasi semata..
Drama ini juga menunjukkan bahawa doktor itu manusia..
Bukannya tuhan ataupun orang yang berkuasa..

Ala.. Senang citer memang best r..
Dapat tengok dia bedah kepala dan otak..
Drill tengokarak, okay..
Walaupun lakonan tapi nampak real..

Memang ohsem sangat drama ini..
Rugi rasanya tak tengok awal..
Silalah pergi tengok ye kalau korang minat drama kedoktoran..





10 comments:

  1. ooo macam best ja ni..kena tengok la no

    ReplyDelete
  2. dah tengok hari tue..memang best..suka duka...

    ReplyDelete
  3. Cerita ni palig best!!!!!! *menjerit*

    ReplyDelete
  4. cerita ni memang oshem!! Unni yang x minat tgk Tv blh pulak terlayan drama ni..

    ReplyDelete
  5. my fav darama ever. suka tgk karakter Dr Hong Ji Hong dalam tue. sgt cool and matured. :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »