Shoplinks.Asia

Saturday, October 1, 2016

Sup Telur

Assalamualaikum..
Hye semua..

Menu simple untuk anak-anak dihujung minggu..
Sha malas nak keluar rumah..
So masak je apa yang ada kat rumah..
Menu yang paling mudah..

Sup Telur
Bahan-bahannya
Telur
Kentang
Soon dan fuchuk
Bawang merah
Bebola ayam bersayur

Cara Memasak
Didihkan air, setelah menggelegak masukkan bawang. 
Kemudian masukkan kentang, biarkan seketika.
Setelah kentang agak empuk, masukkan bebola ayam, soon dan fuchuk.. 
Biarkan sekejap, kemudian masukkan telur sambil mengacau-ngacau kuah.. 
Perasakan dengan garam.. Dah siap..

Bahan-bahan yang diperlukan..
Kalau nak tambah cendawan ke, carrot ke atau apa je pun boleh.. Ikut citarasa masing-masing.

Sup telur dah siap..

11 comments:

  1. simple gini la sedap tu..da sambal kicap pulak..emm,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Sambal kicap pastu ikan goreng memang x pandang kiri kanan da..

      Delete
  2. memang laju lah saya copy buat menu simple macam ni.. hehe..
    maklumlah nak masak pon sekarang takleh lama-lama
    anak sy memang pantang dok sorang2
    haru... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copy je Gee.. Boleh pelbagaikan.. Memang cepat menu nie..

      Delete
  3. senang je kan. yg penting sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. Nak cepat meman kena masak2 simple2 gini..

      Delete
  4. kaksha cuba makan dengan ikan masak kicap. Kuah tu kasi pekat. Ya Allah terangkat oii. Serius.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah!! Best gak tu.. Nanti akak regukan ye ain.. Tq for idea..

      Delete
  5. selalu buat juga...kadang2 mcm ni lagi sedap kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI