Saturday, April 8, 2017

Ajaib oleh Syafiq Aizat

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku yang seterusnya..
Kali ini Sha pilih untuk baca buku FIXI..
Buku yang dah lama Sha beli..
Tapi Sha simpan sampai Sha dapat sambungan buku ini..
Buku ini trilogi.. tapi Sha tak akan baca sambungannya lepas ini..
Sha kena baca buku lain dulu.. Otakku tepu..

Buku ini sangat nipis.. ada 276 muka surat sahaja..
Tapi isi dia sangat padat dan berat..

Kupasan dalam novel ini boleh buat kepala kau berpusing..
Bayangkan budak sekolah rendah selesaikan masalah yang patutnya orang dewasa selesaikan..
Budak tu memang sangat ajaib..

Tajuk buku ini juga cukup untuk memberi makna keseluruhan isinya.. AJAIB..
Dan kesemua masalah yang diutarakan dalam buku ini berlaku,,,\
Sedang berlaku dan akan terus berlaku..
Semoga kita semua dijauhkan dari semua perkara tak baik ini..

Owh ya.. Buku ini tak sesuai untuk bacaan anak2 kecil ye..
Sekurang-kurangnya biarlah yang dah berusai 18 tahun ke atas..

Sha berjaya settlekan pembacaan dalam sehari sahaja.. 06.04.2017

12 comments:

  1. Betul2. Buku yang agak unik dan agak beratlaa. Dekat buku pun rasanya dah siap tulis untuk pembaca matang sahaja. Hihi

    ReplyDelete
  2. Bagusnyaaa Sha ni....laju betul membaca :))

    ReplyDelete
  3. Saya dah baca buku ni! hehehe memang best sebab macam lain dari lain.
    Tak selamat untuk budak2 bawah 18 tahun kah2.

    ReplyDelete
  4. Huhuhu.. baca buku lagik dia... hadoii... jeles tahap 8 dahni.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Janganlah jeles.. Lea pun laju gak membaca sekarang nie.. hehehe

      Delete
    2. Mane tak lajunye, nak lawan sha kan.. tapi tetap tak terlawan jugak.. dah cengganeee.. hahaha!!

      Delete
  5. Tengok gambar seram hihihihihi

    ReplyDelete
  6. mestik seronok kan ceritanya sha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »