Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Sunday, April 9, 2017

Maggi Goreng Ohsem

Assalammualaikum..
Hye semua..

Maaflah ye.. Melampau pula Buh tajuk entry cenggitue..
Ini namanya masakan nak cepat sebab lapar.. Hehehe..

Sha masak menu nie hari Rabu hari tu..
Masing-masing dah lapar dan tak boleh menunggu..

Ini ialah ayam goreng (lebihan lauk semalam) yang dicincang, Telur dadar yang dihancurkan, perencah maggi goreng kari berapi dan juga maggi mamee chef (kecuali serbuk santan). Sedikit mentega..

Masukkan sayur sawi yang ditanam sendiri.. (beli kat kedai pun boleh.. :p)
Kacau rata..

Masukkan maggi yang dah direbus terlebih dahulu dan ditoskan airnya..
Kacau semuanya bagi sebati.. Owh ya, Sha tambahkan sedikit kicap manis untuk menyedapkan lagi resepi ini serta mengurangkan tahap kepedasan.. Supaya my gurl boleh makan..

Yeah!!! Dah siap..
Mudah pantas dan cepat..

Masa korang rebuskan maggi ini bagi lembut, korang bolehlah cincang ayam, dadarkan telur, potong sayur.. Kemudian bila dah toskan maggi bahan-bahan nie dah siap kat atas dapur.. Mudah dan cepatkan.. Tapi jangan makan selalu.. Takpun tukar je dengan spagheti or meehoon or mee kuning..

Sha guna maggi Letup Goreng Kari berasap sebungkus, Mamee chef laksa kari sebungkus dan maggi kosong sekeping.. Cukup untuk kami berempat..

13 comments:

  1. Sedapnya... Ini yg buat rasa nak buat juga

    ReplyDelete
  2. Fuh..sedap ni..lama tak masak maggie goreng...

    ReplyDelete
  3. uish terliur ni huhu http://shafyqahazahar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. walaupun maggi biasa je tapi dia nie laa bagi kita kenyang kalau takde nasi hahaha

    ReplyDelete
  5. myelerakan wlu hny mee goreng =D

    ReplyDelete
  6. Simple tapi nampak sodap sangatttt.. Hadoiyaii.. Sha buat utk lea satu..

    ReplyDelete
  7. klau dearies liez nampak nie.. mmg dia suruh buat jugak... tgk sha masak mcm best jeeee

    ReplyDelete
  8. Ekin pun selalu duk buat gak maggi goreng ni...

    ReplyDelete
  9. kalau datang mood malas..Memang ni selalu menu MV buat

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI