Saturday, April 1, 2017

Dialah Bunga Berembun Bulan oleh Sha Hanim Ramli

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel kedua dari Sha Hanim Ramli..
Agak lama masa yang Sha ambil untuk selesaikan pembacaan..
Entah kenapa mood untuk membaca hilang entah ke mana..
Namun Demi sebuah novel yang penuh isi tersurat dan tersirat, Sha gagahkan juga..
Alhamdulillah.. banyak yang Sha belajar dari novel ini..

Sha seolah-olah berada dalam dua dunia yang berbeza..
Penulis berjaya mengolah sebuah cerita yang membangkitkan semangat..
Semangat kemelayuan yang semakin hilang ditelan zaman..
Semangat untuk terus berjuang bukan mengalah..
Bila baca buku ini, pandangan mata kita akan turut berubah..

Percalah kalau Sha cakap novel ini bukan novel biasa..
Untuk Sha sendiri selesaikan mengambil masa yang panjang..
Kerana dalamnya penuh dengan ilmu dan pengetahuan..

Sha baca pada 27.03.2017 dan selesai pada 31.03.2017..
Hampir seminggu tau.. Lama..

 

Terbitan Hucad Consultants

6 comments:

  1. nampak macmabest je buku ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat best.. tapi seeloknya baca buku penulis nie yang first bertajuk Kitab Lama.

      Delete
  2. lama ker sha...lama tu kalau masuk berbulan macam MV haha

    ReplyDelete
  3. Tebal jugak novel ni yekk.. masak nk membaca nye..

    ReplyDelete
  4. Saya masih mencari novel ni T_T

    ReplyDelete
  5. nak jual tak saya nak beli.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »