Tuesday, April 25, 2017

Minyak Dagu oleh Ida Anuar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel kedua oleh Ida Anuar yang Sha baca..
Cerita yang ohsem..
Diterangkan details cara pembuatan minyak dagu, pantang larang dan juga jenis-jenisnya..
Memang menarik dan memberikan pengajaran..

Betapa manusia ini lemah dan selalu terpedaya dengan nafsu..
Bila cinta ditolak, perasaan marah menyebabkan akal tak berfikir dengan waras..
Manusia tak bersalah menjadi mangsa..
Mustika menjadi mangsa..
Kerana marah juga syaitan akhirnya menang..

Memang ohsem buku Ida Anuar nie..
Sha baca dan selesai pada 23.04.2017..
Yeah!! Berjaya habiskan satu buku sempena Hari Buku Sedunia..

6 comments:

  1. Huwaaa, nak baca jugak.. ;( adoii, lambat btul pesta buku nie..

    ReplyDelete
  2. Wahh macam menarik nie.. yana suka jgk baca tentang macam ni hihi

    ReplyDelete
  3. tajuk pun dah menarik.. harus baca ni..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »