Saturday, April 15, 2017

Bukan Kahwin Paksa oleh Syamnuriezmil

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku setebal 627 muka surat ini berjaya juga Sha baca..
Nak memulakan pembacaan macam lemau je..
Tapi, bila dah start baca, seronok tau..
Rasa cam takleh nak letak..
Nak keep on going baca..
Sebab topik yang ditimbulkan tu menarik..

Bukan memaksa tapi mencadangkan..
Inilah yang digunakan oleh kedua ibu bapa watak utama..
Menarikkan.. selalunya mak bapa akan memaksa..
Tapi dalam novel ini, mereka mencadangkan..
Seriouslly ohsem..

 
Hak milik Perpustakaan Negara Malaysia

Buku ini terbitan Karystos Creative

10 comments:

  1. tak pernah jumpa novel syamnuriemil yg ni.

    ReplyDelete
  2. tebal tu.. Hebat boleh habiskan dlm masa singkat... Ke baca lompat2.. mane aci gitu..ngeeee

    ReplyDelete
  3. I agree mencadangkan lebih baik dari memaksa T_T kadang2 berbeza generasi pun boleh buat salah faham, tapi bila mak ayah cuba ceritakan berdasarkan generasi dia, kita sebagai anak perlu dengar pendapat diorang. Nak terima, terimalah. Nak tolak, tolak cara baik. Tapi kadang2 emosi kuat, susah jugak nak buat T__T

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Mencadangkan nampak lebih bertolak ansur daripada memaksa.. so bolehlah berbincang..

      Delete
  4. Anak buah sy minat penulisan Syamnuriezmil ni ��

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »