Tuesday, April 11, 2017

Projek Tanam Sayur

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom tanam sendiri sayur-sayuran anda..
Setakat ini Sha dah berjaya tanam Sawi Bunga..
Sekarang nie tengah bereksperimen dengan sayur Kailan dan Cili besar..

Kailan
31.03.2017 - biji benih disemai dalam bekas telur..

02.04.2017 - dah mula mengeluarkan tunas..

 
07.04.2017 - Makin bercambah dan dah dipindahkan ke bekas yang lebih besar..

Cili Besar
Baru tanam 07.04.2017
Semaian benih terus ke dalam pasu..

Peralatan tambahan untuk bercucuk tanam..
Beli kedai RM2 je..

14 comments:

  1. wah bestny bcucuk tnm ni kan, rasa lagi seronok bila nampak hasil tanaman kita =)

    ReplyDelete
  2. Seronoknya bila berkebun tu menjadi..
    Dapatlah hasil, bila makan terasa extra sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. Alhamdulillah akhirnya menjadi juga..

      Delete
  3. bestnya...dapat tanam sendiri mcm ni..terasa mcm nak jer buat tp mmg kurang kerajinan..hehe

    ReplyDelete
  4. Bukan rajin baca novel je, rajin bercucuk tanam juga rupanya ­čĹŹ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Semenjak2 ekonomi tak tentu hala nie Ana..

      Delete
  5. hooohoiiii rajinnyaaa menanam.. lea nk try jugak la.. tanam sayur..

    ReplyDelete
  6. Wahhh ekin ada gak tanam tapi x menjadi.. Hihihihihi.. Halia serai jer jadi.. Lada x jadi lagi

    ReplyDelete
  7. berkenan nyer cucuk tanam.
    aida x start pe pun.
    niat tu ada...
    aduhai :)

    ReplyDelete
  8. semoga tanaman sha subur..MV kalau tanam x menjadi haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »