Monday, January 27, 2020

Novel | Cinta Sambal Belacan oleh Junie Octovian

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah cinta Ayie dan Lily yang seperti sambal belacan.. Pelbagai rencah dan isi untuk menjadikan dambal belacan pelbagai rasa.. Ayie berkwnalan dengan Lily kerana Lily anak angkat maknya dan juga anak bekas pembantu rumah.. Bila melihat Lily yang baru 18 tahun begitu cekap melakukan kerja rumah, Ayie membuli dengan menyuruh Lily membuat pelbagai jenis sambal belacan setiap hari dan memasak macam-macam.. Namun Lily melakukannya dengan mudah.. Baru nak rapat, mak Ayie dah suruh mereka berkahwin.. Ayie meletakkan syarat.. Bila dah kahwin, Ayie disihir dan Lily penat tak cukup rehat hingga hampir keguguran.. Ayie mula terfikir dan ingin menunaikan janji yang dah disyaratkan sebelum kahwin.. Bahagiakah mereka bila Lily dilepaskan demi sebuah janji.. 

Seronok baca garapan penulis walau ada kekurangan.. Jalan cerita yang menarik dan membuatkan kita berfikir betapa perkahwinan itu bukan sesuatu yang boleh dicuba-cuba..

Sha baca pada 25.01.2020 dan selesai pada 26.01.2020..

Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee Buffet
Published January 31st 2013 by Buku Prima

12 comments:

  1. ahahhaa amboi. cinta sambal belacan

    ReplyDelete
  2. sehari jeee baca ? wow..
    tajuk dia catchy2 gituu..

    ReplyDelete
  3. kreatif nian sampai sambal belacan pun boleh menjadi cerita yang menarik

    ReplyDelete
  4. kesiannya lily sampai nak gugur. Apa la janji tu ek

    ReplyDelete
  5. Baca tang sambal belacan tu terus terliur hihihi

    ReplyDelete
  6. mcm2 jenis sambal..huhu..terliur dengar..

    ReplyDelete
  7. Pernah nampak buku ni di Popular tapi tak beli pun. Macam best pula lepas baca review Kak Sha.

    ReplyDelete
  8. sambal belacan pun boleh jd intipati cerita ;-)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »