Monday, January 13, 2020

Drama Korea | When the Camellia Blooms (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini kelakar disebabkan tiga watak utama dalam drama ini.. Watak-watak sampingan juga memainkan peranan yang luar biasa dqlam membuatkan drama ini jadi tambah menarik.. Misteri pembunuh yang dekat tapi tak dapat diteka juga membuaykan drama ini lebih mengujakan.. Misteri siapa pembunuh berjaya membuatkan Sha tengok drama ini sampai habis.. Tekaan Yong Shik memang tepat dan tak tersasar langsung..

Hubungan antara Yong Shik dan Dongbaek ini mewarnai drama ini dengan cara yang unik.. Dongbaek yang selalu kesunyian dan rendah diri, Yong Shik yang tak peduli apa demi cintanya pada Dongbaek.. kelakar tengok on off hubungan diorang ini.. dalam masa yang sama drama ini selitkan peranan seorang mak terhadap anaknya.. Kesusahan membuatkan seorang perempuan jadi kuat atau lemah.. Bukan mudah menjadi ibu tunggal tak kiralah suami mati ke, bercerai ke atau pun tak bersuami.. Semuanya ada kesusahan yang kena dialalui dan dipandang hina.. Hubungan suami isteri yang terganggu dengan campur tangan mertua.. Memang drama ini menyentuh banyak aspek dalam kehidupan seharian kita.. Hiburan dan juga teguran..

Drama: When the Camellia Blooms
Also Known As: Camellia Blooms, When Camellia Blooms, Dongbaekggoch Pil Muryeob, Dongbaekkkot pil muryeop, Dong-baek-ggoch pil mu-ryeob, Dongbaek-kkot pil muryeop, Dongbaekkkot pil mooryeob
Screenwriters: Im Sang Choon
Directors: Cha Young Hoon
Genres: Thriller, Comedy, Romance, Drama, Family
Country: South Korea
Episodes: 40
Aired: Sep 18, 2019 - Nov 21, 2019
Aired On: Wednesday, Thursday
Original Network: KBS2, Netflix
Duration: 35 min.
Dong Baek is a single mother living in the small town of Ongsan. She runs the bar-restaurant Camellia, while also taking care of her son Pil Gu. The people of Ongsan frequently gossip about Dong Baek. She grew up as an orphan, is a single mother and runs a bar where many of the men in Ongsan frequent. Regardless of what the locals may whisper about Dong Baek, local police officer Hwang Yong Shik is deeply in love with her. Meanwhile, Dong Baek's ex-boyfriend Kang Jong Ryeol suddenly reappears in her life. He is a famous baseball player, that hid their relationship when they dated. While Dong Baek tries to find happiness, something truly sinister lurks in the background. A serial killer roams Ongsan and Dong Baek may be a target.
(Source: AsianWiki)

12 comments:

  1. itu la...sementara jadi penganggur terhormat ni..
    mmg niat nak layan korea je, tapi tu la sehingga hari ni masih lagi sibuk ke sana sini dgn biz on9..masih belum sempat lagi nak tgk apa-apa drama korea... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah.. Nieyl buat bisnes online ye.. Semoga sukses..

      Delete
  2. tak tengok lagi yang ni.. lamanya tak tengok drama korea.
    kalo download kan lepas 2 3 epi rasa hilang mood hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga drama yang sampai sekarang tak habis tengok lagi.. hehehe

      Delete
  3. Nak tengok, tapi adooo~ panjangnya.

    ReplyDelete
  4. mcm best,. nt nk donlot la.. haha

    ReplyDelete
  5. dah lama x follow drama korea...mcm menarik citer ni..

    ReplyDelete
  6. episode dye panjang betul haha but best.
    ade part lawak tu mmg lawak sungguh XD

    ReplyDelete
  7. Bila baca post ni teringin Pula mama nakntgk. Boleh layan. Citer ni sebab Ada elemen romantic komedi Dan misteri

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »