Sunday, January 26, 2020

Novel | Aduhai, Mat Skema! oleh Levis Delisya

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah yang disampaikan memang menarik untuk dibaca cumanya transisi dan perjalanan cerita tu agak serabut sedikit.. Kisah bermula dari zaman persekolahan.. Nur Hanna yang samseng dan suka melanggar peraturan.. Fariz mat buku yang skema dan patuh pada peraturan.. Walaupun mereka berdua saling bertentangan namun antara mereka saling menyimpan rahsia.. Sehinggalah mereka kembali bertemu semula selepas berlakunya satu peristiwa pembunuhan.. Fariz sudah menjadi seorang inspektor manakala Nur Hanna pula si novelis yang kuat berangan.. Dalam kisah cinta mereka ada pembunuh yang berdamping dekat namun tak berjaya dihidu sesiapa pun.. Memang ohsem baca.. Sebab ada sedikit penyiasatan cuma cara penulis menggambarkan watak Nur Hanna tu agak tak berapa konsisten dan cantik.. Keseluruhan cerita masih seronok dibaca..

Sha baca dan selesai pada 23.01.2020..

Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee Buffet..
Published March 1st 2013 by Buku Prima

4 comments:

  1. tengok tajuk dia pun dah takde mood nak baca buku tu..

    ♕ Tiara Sapphire ♕

    ReplyDelete
  2. Hehe.. adui biase lah klu jodoh mesti kontra..

    ReplyDelete
  3. hehe novel srkng ni memang title hipster kan..

    ReplyDelete
  4. nampak novel dia macam genre komedi tapi rupanya ada pembunuh sekali

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »