Sunday, January 12, 2020

Filem China | Jade Dynasty 1 (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Disebabkan suka tengok lakonan Sean Xiao dalam The Untamed, Sha tengok filem ini.. Jenuh juga tunggu yang ada subtitle english keluar.. hehehe.. dekat Youtube ada tapi tak ada subtitle.. Jenuh pula nak faham.. hahaha..

Filem ini best, cuma ending tergantung.. Macam ada sambungan.. Penjahat yang awal cerita pun tak dibongkarkan lagi.. 3 perempuan dalam poster tu memang watak utama dan berkait rapat dengan hero.. Hero diselamatkan dari satu kejadian pembunuhan beramai-ramai oleh seorang sami dan diberikan ilmu perlawanan berserta satu batu yang menjadi rebutan.. Tanpa sengaja batu tu terkena darah hero dan bersatu dengan tongkat sakti.. Hanya hero sahaja boleh menggunakan tongkat tersebut.. Tongkat sakti tersebut dikehendaki oleh makhluk jahat juga..

Filem ini dibuat berdasarkan sebuah drama bersiri.. Sha tak tengok yang versi drama.. Panjang sangat.. hahaha..

Movie: Jade Dynasty 1
Also Known As: Zhu Xian , Jade Dynasty
Genres: Action, Fantasy
Country: China
Release Date: Sep 13, 2019
Duration: 1 hr. 41 min.
After the massacre of his village, Zhang Xiao Fan is taken in by the Qing Yun Sect where he begins his journey of cultivation. When he finds out the truth behind the deaths of his parents, he succumbs to his rage and demonic tendencies and becomes the enemy of the Qing Yun Sect. (Source: ChineseDrama.info)

3 comments:

  1. tak best la ending tergantung. takde sambungan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sambung pun mungkin tahun nie atau tahun depan.. huhuhu..
      Masa tengok filem ini tak tahu pun ending tergantung..

      Delete
  2. paling last tgk citer mcm ni... Storm Rider sequel 2008. hehe

    Lifestyle Blog | The Grey Lines Between

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »