Amani di Pertandingan Kalam Jamaie Peringkat Negeri - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Friday, September 2, 2016

Amani di Pertandingan Kalam Jamaie Peringkat Negeri

Assalamualaikum..
Hye semua..

Amani berjaya ke Peringkat Negeri bagi mewakili Daerah Mualim..
Pertandingan Kalam Jamaie..
Memang teruja dan excited peserta, ibu bapa dan cikgu..

Disebabkan pertandingannya berlangsung di Seri Iskandar,
maka petang Jumaat kami bertolak pulang ke kampung..
Lagi dekat dan cepat nak ke Seri Iskandar..
Bila bertanding di Peringkat Negeri, cabaran lagi mantap..
Peserta pun ramai..
Ada 12 peserta semuanya..
Macam-macam ragam dan keletah anak-anak ini..
Pakaian berwarna-warni.. aksi yang comel-comel..

Kami sampai awal.. Pertandingan bermula jam 9.00 pagi..
Mujurlah sarapan pagi dahulu..
Sebab menjelang tengahari, Amani dah lapar..
Kepenatan menunggu untuk naik ke pentas pun sama..

Walaupun group Amani tak menang,
Sekurang-kurangnya mereka berjaya memperolehi pengalaman..
Penontonnya lebih ramai dan lebih meriah..
 
Pentas Kalam Jamaie di Dewan Orkid, D' Hotel Seri Iskandar, Perak

Sementara menanti pertandingan bermula..

Pengacara Majlis dan Penjaga Masa

Hakim yang arif lagi bijaksana..

Peserta pertama..
Bermula agak lambat sebab konduktor dia tetiba senyap dan diam je..
Sudahnya cikgu yang jadi konduktor..

 

 

Katanya mereka ini Juara..
Memang comel dan memikat..
Pasti dari Taiping.

 

Lambatnya giliran Pasti Behrang..
Kita bergambar dulu..

 

 

 

Konduktor Pasti Behrang..

 

Pasti Behrang membuat persembahan..
Walaupun tak menang..
Tapi dapat pengalaman..

Peserta last yang sempat Sha tengok sebelum keluar dewan.. Anak-anak kelaparan..
Ada lagi dua persembahan lepas mereka ini..
Kami memang tak tunggu sampai habis..
Tak mampu.. Banyak urusan yang perlu dilaksanakan..
Bebudak pun dah kepenatan..
Bangun awal pagi.. Lepastu balik, memang dah tengahari..
So, pergi makan kemudian terus balik..
Sebab Sha perlu uruskan makan dan tempahan pulut kuning untuk kenduri adik perempuan..

5 comments:

  1. tahniah Amani! pringkt negeri tu

    ReplyDelete
  2. wow tahniahhh semoga terus berjaya
    dulu2 xtau apa tu kalam jamaie
    bila search kat utube baru faham

    ReplyDelete
  3. Menang kalah adat bertanding kan. Yg penting pgalaman... Berharga tu...

    ReplyDelete
  4. tahniah amani..tak menang takpe yang penting pengalaman tu kan.

    mesti meriah tengok ragam anak2 kan, pakaian pun cantik2 tu haa

    ReplyDelete
  5. tahniah amani ....pengalaman tue penting

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..