Saturday, August 24, 2019

Bila 1 Nikmat Ditarik Sementara

Assalamualaikum..
Hye semua..

Related image

Dah seminggu sebenarnya pergelangan tangan kanan Sha sakit.. Tak boleh nak bengkok ke bawah.. Setiap kali bangun tidur mesti jari tangan kebas.. Rasa ngilu je.. Semalam sakit sangat dan pagi tadi sebab dah tak tahan, ke klinik lah kita.. Mujurlah Klinik Kesihatan Tanjung Malim dah beroperasi setiap Sabtu (8.00 pagi - 12.00 tengahari).. Doktor kata kemungkinan saraf Sha tertindan menyebabkan perjalanan darah tak okay.. Tu yang sakit dan ngilu.. Doktor tak bagi bubuh bandage.. Cuma sapu krim panas dan ubat tahan sakit.. Pergerakan pun doktor suruh kurangkan.. Kalau tak okay juga, lepas 5 hari doktor suruh datang balik dan mungki doktor akan buat surat rujukan ke pakar terapi.. Harapnya okaylah.. Tangan kanan kan.. Memang menginsafkan bila nikmat tu ditarik sementara oleh Allah.. 

Image result for ujian sakit dari allah

22 comments:

  1. Syafakillah..semoga diberi kesembuhan sebaiknya..

    ReplyDelete
  2. Macam mana keadaan pergelangan tangan kanan tu? Semoga diberikan kesembuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakitnya dah menjalar ke tempat lain pula.. huhuhu..
      Aamiin..

      Delete
  3. hari ni camne, berkurangan tak?
    sgt faham sha.
    aida pernah rasa kebas jari hantu.
    ntah kenapa???!!!
    meskipun 1 jari, beri impak kesemua tgn tau.
    now, alhamdulillah. ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakitnya dah melarat ke tempat lain Aida.. mungkin sebab masih guna secara aktif..
      Tangan kanan kan.. harapnya okaylah lepas nie..

      Delete
  4. smoga cpt sembuh..nk plak belah kanan tu byk guna kan

    ReplyDelete
  5. semoga cpt sembuh sha... sy ni pula jari manis tangan kiri dah lama sakit tanpa sebab. tak boleh nak bengkok... nak jumpa pakar sakit tulang tp belum ada masa lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin.. tq Anies..
      Anies pun.. jangan lambat-lambat ye.. Kena cepat pergi jumpa pakar tulang tu..

      Delete
  6. Pernah jd kat saya, tapi tgn kiri ... Doktor bgtau mungkin kerana masalah berat badan , adeh ... Tu cerita 3 tahun lepas, mmg time tu berat naik tak hengat dunia ..

    ReplyDelete
  7. macam carpal tunnel yek. kene kurangkan pegang fon, scroll2 fon. Penah kena gak dulu...memang tak boleh nak menulis langsung.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »