Monday, August 19, 2019

United States | Appleseed Alpha (2014)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Weekands hari tu Sha ada tengok filem animasi sains komputer ketenteraan.. Agak menariklah cuma tak berapa sesuai ditonton dengan anak-anak.. ganas dan tentera tu biasa.. Yang luar biasa watak utamanya agak menjolok mata.. Hehehe.. Sha tengok sorang je.. Bebudka tengok Doraemon The Movie.. Hehehe..

Kalau tak salah Sha animasi ini asalnya manga Jepun.. Dibuatjuga dalam bentuk animasi di Jepun.. Yang Sha tengok ini versi english.. Cerita ini lepas perang dan watak utama ini merupakan tentera upahan Two Horns yang menguasai bandar yang dah musnah tu.. Masa dalam misi melawan askar robot, watak utama ini selamatkan dua manusia yang diculik.. Manusia dua orang ini tahu pasal senjata rahsia.. Maka bermulalah misi lari dan lawan.. Hehehe.. Ceritanya kejap je.. sejam setengah.. Dan kalau tak salah Sha filem ini ada banyak siri.. Tapi tak kuasa nak cari.. hehehe.. Ini  pun tertengok je sebenarnya..

Ini bukan poster dia.. Ini pelakon utama dalam animasi ini.. 

2 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »