Thursday, August 29, 2019

Novel | Aku Ada Untukmu oleh Dilla Ahmad

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha layan je mana-mana novel yang menangkap mata.. Kali ini temanya cinta.. Walaupun menggunakan tema yang mungkin cliche pada sesetengah pembaca namun idea penulis fresh dan menarik.. Konflik yang dihidangkan penulis kali ini agak menyentuh hati Sha.. Kisah heroin yang ditinggalkan emaknya kerana ingin mengejar kekayaan.. Selama dia membesar, emaknya dikatakan sudah mati namun saat hampir berkahwin emaknya muncul.. Namun tidak mengenali dia.. Malah menghalang dia berkahwin kerana inginkan lelaki itu untuk berkahwin dengan anaknya, adik tiri kepada heroin.. Memang sedih bila membesar tanpa emak, tambah sedih bila mak itu menunjukkan contoh tak baik.. Novel cinta tapi ada pengajarannya.. Hero dalam novel ini pun tak keterlaluan dan buat perjanjian pelik-pelik.. Yang baik boleh dijadikan tauladan.. Tak semua novel cinta tu merepek..

Sha baca dan selesai pada 28.08.2019...

Pinjam dengan Perpustakaan Negara Malaysia..
Published August 2018 by Suara Hati

14 comments:

  1. menarik kalau baca sinopsis yg Sha tulis tuh

    ReplyDelete
  2. Konflik mmg agak sedih sebab melinatkan family kan

    ReplyDelete
  3. jalan cerita dia hampir sama dengan drama Thai... tp bukan mak, ayah heroin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah.. Anies layan drama Thai..

      Delete
    2. sy mmg suka drama thai esp kalu ada james jirayu warghhhhhhhhhhhh

      Delete
  4. Cikbunga lom ada seru nak baca novel lagi...

    ReplyDelete
  5. Cerita yang penuh dengan konflik. Sabar ajelah bila dapat watak emak dia macam tu.

    ReplyDelete
  6. konflik dia mcmbest ja. sedih la kalau bab2 mak ni

    ReplyDelete
  7. sedihnya kena tinggal dgn mak..

    ReplyDelete
  8. Ala stress la ada watak mak cenggini

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »