Wednesday, August 21, 2019

Korea | The King's Letters (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Semalam tengok filem ini.. Simple dan menarik.. Suka sha tengok usaha seorang raja dalam nak bagi rakyat dia pandai emmbaca dan lepas dari cengkaman pemerintahan negara China.. Walaupun diugut oleh menteri beliau untuk tidak melaksanakan penciptaan huruf, namun raja tu tak patah semangat.. Tetap teruskan usaha beliau dalam mencipta huruf yang memudahkan semua rakyat untuk kenal dan gunakan.. Dibantu oleh permaisuri, sami dan dua orang kuat beliau.. Akhirnya raja tu berjaya tapi bukan mudah nak sebarkan setelah berjaya mencipta.. Tambahan pula mendapat tentangan dari menteri-menteri beliau..

The King's Letters.
Also Known As: Naratmalssami; Our Country's Language.
KMovie | Historical, Drama | 4 July 2019 |

5 comments:

  1. Ada baca tentang King Sejong ni ketika melawat Korea awal tahun lepas, memang disanjung tinggi rakyat Korea.

    ReplyDelete
  2. Wow sgt berisi cerita Ni ttg ilmu

    ReplyDelete
  3. macam best je ni. Nak cari nanti

    ReplyDelete
  4. ni mesti psl king se-jong kan...

    ReplyDelete
  5. pernah tengok tema yg sama dlm drama Deep Rooted Tree...nak tengok versi filem pulak..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »