Monday, August 26, 2019

Korea | The Prison (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang ini agak ekstrem sikit babak berdarah.. Kalau tak suka cerita yang ganas-ganas, Sha tak galakkan korang tengok.. Tapi memang boleh rasalah betapa sakitnya perasaan hero bila terpaksa melakukan kekejaman demi meraih kepercayaan penjahat dan membuktikan kesalahan penjahat.. Ekstrem okay.. Polis yang terpaksa menyamar sebagai banduan dan menempuh hidup dalam penjara demi membongkar satu organisasi jenayah yang beroperasi dari dalam penjara.. Tak mudah tapi polis tu berjaya melaksanakan tugasnya..

Movie: The Prison
Country: South Korea
Release Date: Mar 23, 2017
Duration: 2 hr. 5 min.
Genres: Action, Crime
Sinopsis | At nights, prisoners leave the prison to commit perfect crimes. Ik-Ho (Han Suk-Kyu) is an inmate who wields king like power in the prison. Yoo-Gun (Kim Rae-Won) is a new inmate charged with hit-and-run, destruction of evidence and bribery. He is an ex-detective with a 100% arrest record. Ik-Ho pays attention to Yoo-Gun who has a strong will and hot temper.

10 comments:

  1. ju suka jln crita mcm ni, kita pun ikut tak sabar nak tahu apa jadi lepas tu

    ReplyDelete
  2. Mrs.A dah pernah tengok citer ni memang ganas.
    Tapi suka sebab Kim Rae Won berlakon hehehee..

    ReplyDelete
  3. cerita darah2 bunuh2 ni tak minat sgt. tp kalau ada masa boleh kot nak tgok ehehe

    ReplyDelete
  4. mmg x tgk laa sy kalu byk darah2 ni hehehe

    ReplyDelete
  5. Saya kagumlah dengan sha. Tonton drama pun bukan yang biasa-biasa ni. Ni yang buat saya menonton juga ni. Hahaha. Tapi tu lah, kalau dah start meonton drama korea, memang tak tidur pula nanti. hahaha.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »