Monday, August 5, 2019

Korea | Haechi (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Tak sangka berjaya juga tengok drama yang sangat panjang ini.. 48 episod yang sangat mendebarkan.. Sha tengok sebab Sha memang suka drama berbentuk sejarah macam ini.. Suka tengok pakaian mereka dan juga sistem raja mereka.. 

Kali ini memang menariklah.. Bagaimana anak raja yang tak layak jadi raja tapi punya bakat raja yang sangat ohsem mendaki takhta dengan bergaya dan mengubah orang disekeliling beliau untuk berubah dan menerima beliau sebagai raja.. Perjuangan yang tak mudah tapi sangat menarik untuk orang yang rasa nak give up macam Sha.. Drama dia sentiasa penuh debaran dengan pelbagai aksi luar jangka dan kehilangan mengejut yang meruntun jiwa tapi sangat menarik untuk Sha tonton sampai habis.. Tidak ada babak-babak romantis yang keterlaluan sebab heroinnya gagah bergaya.. Hehehe... 

Haechi
Also Known As: Hatch.
KDrama | Action, Adventure,Historical, Melodrama, Political | 48 Episodes | 11 Feb 2019 - 30 Apr 2019 |
Sinopsis | Set during the Joseon Dynasty period, four people from different walks of life come together to make Prince Lee Geum the King and reform the Saheonbu. The four people are Lee Geum, Yeo Ji, Park Moon Soo, and Dal Moon.
Lee Geum is a prince, but, even though he is smart, he is not recognized as a prince due to his mother being born in the lowest class.
Yeo Ji is damo at the Saheonbu. She investigates cases enthusiastically. She has a talent for the martial arts and foreign languages. Yeo Ji is the best investigator at the Saheonbu including the male investigators. Park Moon Soo has been preparing for his exam to become a public officer. He is not very smart and has difficulty with the exam, but he is honest and tender to other people. Dal Moon is a famous clown. He is good at martial arts.

13 comments:

  1. dulu rajin juga tengok saeguk drama tapi sekarang tak minat pula drama macam ni..hehe

    ReplyDelete
  2. tak tengok citer ni..mcm best citer penyiasatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada Sha memang best Nohas.. try lah tengok..

      Delete
  3. Menarik... Saya pun suka tengok cerita2 sejarah ni, suka tengok pakaian n istana dorang, hehe.

    ReplyDelete
  4. jung il woo ke heronya? wahhh

    ReplyDelete
  5. Bhk cite Korea bermacam genre

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »