Monday, August 5, 2019

Rak Buku Patah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Peristiwa ini berlaku bulan 6 aritu.. Ini baru Sha update selepas proses pembaikan dijalankan.. Patah rak buku Sha ini bila Imani pijak untuk ambil barang dekat bahagian atas rak tu.. Pandai pula dia tutup bilik Sha tak nak bagi Sha tengok rak tu patah.. Masalahnya Sha memang baca buku dalam ini.. Bila masuk memang terkejutlah tengok buku berterabur.. Hehehe.. Sabar jelah nengoknya..

Lepas encik suami bubuh kayu untuk tampung rak yang patah tu, Sha susun semula buku dekat rak ini.. Cuma Sha ubah kedudukan buku.. Buku-buku seram dan thriller tu Sha letak dan penuhkan di bahagian bawah dahulu.. Supaya rak tu tak melendut.. 

Kena pijak dengan Imani, para yang kedua tu patah.. Habis berterabur buku..

Kalau perasan dekat bawah para tu ada kayu tambahan untuk support rak yang patah tu..


14 comments:

  1. anak tengah meneroka kak.. hehehe banyaknya buku kak Sha, jeles i tengok mini library kak Sha

    ReplyDelete
  2. Macam nilah quality perabot zaman skrg. Beli punyalah mahal..walau 100++ pun consider mahal gakkan. Tapi bila letak buku sikit dah melandut. Rak kat rumah pun gitu. Letak buku sekolah anak-anak je pun.

    ReplyDelete
  3. Budak2 nak baca buku kali.. Byaknya buku kak.. sy dah separuh letak dlm kotak..

    ReplyDelete
  4. ingtkan patah sbb berat sgt buku2 tu..rupanya imani pijak ye...tp tula kena susun btul2 tknk bg melendut kan papan rak tu

    ReplyDelete
  5. wahhhh kagum tengok sha punya rak, dhla suke membaca kerja lak kt library mmg sesuai sgt...
    dulu2 rajin lah ngumpul mcm2 buku sampai penuh rak... skrg nih nk beli buku sebulan sekali pun payah... tp ttp lah minat membaca walaupun takde lah mcm sha nih

    ReplyDelete
  6. Masa baca tajuk tu saya ingatkan rak buku patah sebab banyak sangat buku😅.

    ReplyDelete
  7. ni mesti Imani ingat dia lagi ringan drpd semua buku tu..hehe

    ReplyDelete
  8. nampak okay dah.
    Pandai penukang baikinya

    ReplyDelete
  9. Lepas ni kena guna rak besi la kot.. Alahai anak dara panjat2, mesti dia lupa nak guna kerusi ni..tapi alhamdulillah still boleh dibaiki raknya.

    ReplyDelete
  10. wow. terbeliak mata aida tgk buku2 sha. ohsem!
    tebal2 plak tu.

    ReplyDelete
  11. imani ada minta maaf tak sha? ;-)

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah masih Boleh mrnampung buku2 Sha lagi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »