Sunday, August 25, 2019

Empayar 2: Hikayat Mukjizat Daripada Iblis oleh Teme Abdullah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Penulisan yang menarik dari Teme.. Tak sangka idea yang digubah menjadi sebuah cerita yang dibukukan ini mampu memberi impak pada Sha.. Walaupun bersambung Sha tak rasa nak marah atau geram.. Ceritanya tidak tergantung walaupun Sha tahu akan bersambung.. Disampaikan walaupun sedikit meleret namun masih lagi mengekalkan momentum cerita dengan sangat menarik.. Apa yang disampaikan Teme dalam buku ini, memang itulah yang terjadi sekarang ini.. Lebih mudah menghasut pemeikiran manusia daripada mengangkat senjata.. Cerita yang belum tentu benar lebih mudah diterima dari cerita yang benar.. Kesinambungan kali ini lebih menyentap dan kekal difikiran.. Cuma kesudahannya agak sedikit mengejutkan.. Tekaan Sha sedikit tersasar mengenai penjahatnya.. Tapi manusi memang selalu diuji dan yang terpedaya memang tak disangka..

Sha baca dan selesai pada 23.08.2019..

Sha pinjam buku ini dari kawan pejabat Sha..
Published March 2019 by Iman Publication

9 comments:

  1. Wah bestnyaa ada buku diaaa

    ReplyDelete
  2. Teme tak pernah kecewakan penggemar buku2 dia. good job teme!

    ReplyDelete
  3. menarik la point citer ni.
    hasut lebih mujarab dari senjata.
    yes lah, sha. teme got the point.
    tu la hakikatnya.

    ReplyDelete
  4. tebal juga karya Teme yang ni ya

    ReplyDelete
  5. Haihh.. bila la nak dapat baca buku ni.. hikayat 1 dah berapa kali ulang baca pun taktau la

    ReplyDelete
  6. bestnya kalau tekaan kita salah. nampak penulis bijak sembunyikan rahsia cerita

    ReplyDelete
  7. Wahhh.. peminat buku Teme juga ke? Bestnya, ada geng!. Hahaha.. Saya suka Teme. Eh.. Saya suka buku-buku dia. Yang empayar ni memang plot dia sangat-sangat tak sangka. Ending dia tu memang buat kita tak sangkalah. Tak sabar nak tunggu sambungan dia.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »