Wednesday, August 7, 2019

Korea | Love in Memory (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama pendek ini ringkas dan sangat mudah difahami.. Bergenre kan romantik dan sains fiksyen.. Kisah seorang perempuan yang selalu pengsan bila terdengar bunyi yang kuat.. Mencari lelaki yang menyelamatkan dirinya pada satu waktu dahulu.. Dalam pada masa yang sama perempuan ini ternampak satu pembunuhan dan menjadi saksi bagi mencari pembunuh tu.. Plot twist menarik di hujung cerita.. Owh ya, drama ini ada sambungan dan Sha dah tengok terlebih dahulu sambungannya.. Review di SINI..

Drama: Love in Memory
Country: South Korea
Episodes: 6
Aired: Feb 14, 2018 - Feb 19, 2018
Network: Naver TV Cast
Duration: 13 min.
Also Known As: Love, Stay in Memory , Love, Lost in Memory
Genres: Romance, Crime, Sci-Fi
Sinopsis: The webdrama is a Sci-Fi romance genre dealing with forgotten love recalled through memories, all the while trying to solve a murder case.

7 comments:

  1. lama tak layan citer korea ni...hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehlah cuba layan drama nie.. pendek je..

      Delete
  2. bunyi yg kuat mcm mn tu? bunyi mercun ke, guruh?

    ReplyDelete
  3. herooo dia tu Park Hyunsik ke ? muka cem nak sama..
    lama daaa x update drama Korea. kite x tengok online suka download tapi skrng..
    berada jauh dari Unifi jadi malas nak donwload. kena balik Penang..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »