Wednesday, August 7, 2019

Imani & Membaca

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama tak update pasal aktiviti anak-anak.. Imani ini agak nakal sedikit.. Bila nak mengajar dia, memang Sha tak bolehlah.. Kurang kesabaran.. Hehehe.. Dia suka main-mainkan Sha.. Imani ini kalau belajar dengan ayah dia, dia okaylah.. Mula-mula dulu memang dia cuma kenal huruf je.. Sekarang ini nampak ada perubahan.. Dia dah boleh membaca tanpa mengeja lagi.. Berkat kesabaran seorang ayah.. Hahaha.. Emak tak berapa nak sabar..

Sha cuma bantu dari segi belikan bahan bacaan dan juga bahan latihan.. Yang ini memang Sha sukalahkan.. Hehehe..

Sha membaca, Imani pun membaca.. Kakak baca kat ruang tamu.. hehehe..

15 comments:

  1. nak mengajar budak budak lebih lebih lagi anak sendiri memang kena banyak sabar kan kak sha hehehe.

    Alhamdulillah ada peningkatan. moga bertambah lagi peningkatan Imani setiap tahun aamin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kena sabar lebih tambah dengan yang ini.. hehehe

      Delete
  2. Alhamdulillah, saling melengkapi utk anak2..

    ReplyDelete
  3. Ibu bapa sebagai contoh kepada anak2.

    ReplyDelete
  4. Terbaiklah ayah imani. Selalunya lelaki yg tak sabar mengajar.. Kita ni mak2 even kurang penyabar, ajar jugak la smp pandai.hahaha

    ReplyDelete
  5. agaknya ank pompuan ni dgn ayah dia takut (respek) sikit kot... hehehe

    ReplyDelete
  6. bagusnya anak2 pun ikut jejak mak dia.. bagus2. cikgu2 suka ni students rajin membaca..

    ReplyDelete
  7. ank pompuan ngan ayah die ok skit...ank akak pn sama...kalo ayahnya ajar kemain die tp ayahnya garang lg ..maknya garang sbb bebel je hehe

    ReplyDelete
  8. moga anak2 akk berjaya menjadi insan yang berguna untuk masa depan..Amin

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »