Monday, August 26, 2019

Novel | Lara Wirang oleh Maria Kajiwa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Membaca cerita Lara Wirang ini membuatkan Sha sedar, setiap manusia itu ada ujiannya.. besar atau kecik tetap ujian.. Bagaimana manusia menghadapi ujian itu penentu pengakhiran hidupnya.. Salim yang memilih untuk mengikut kejahatan sehingga mengorbankan anak sendiri akhirnya tak kemana.. Manakala Ustaz Muiz yang memilih taat dan tunduk pada Allah menemui sinar.. Walaupun ujian yang dilaluinya bukan biasa-biasa namun kerendahan hati dan kesediaan memaafkan memberikan balasan yang baik buat kehidupannya.. Sikap yang tenang memang teladan yang baik.. Terasa nipis buku ini.. semoga penulis sentiasa diberikan kesihatan yang baik untuk menghasilkan lebih banyak karya yang mengancam..

Sha baca pada 24.08.2019 dan selesai pada 25.08.2019..

Koleksi peribadi Sha..
Published June 2019 by Love Novel Publishing Sdn. Bhd.

8 comments:

  1. betul la kata, sha.
    pe yg kita pilih, tu la akhirnya.
    mostly is gitu kan :)
    dugaan is all the time.
    Allah duga utk uji kita, how to solve?

    ReplyDelete
  2. tak ada watak heroin dalam novel ni?

    ReplyDelete
  3. menarik nya cerita mcmni... cerita yg ada pengajaran

    ReplyDelete
  4. kecil pun masih ujian. setiap org lain ujiannya sbb mungkin bg org lain kecik tpi pada individu tu berat. Bagus nilai mcmni yg penulis terapkan dlm buku. Good job

    ReplyDelete
  5. nak capai tahap tenang & memaafkan tu memang berat

    ReplyDelete
  6. banyak pengajaran tu bagusss

    ReplyDelete
  7. Rasa macam nak minta review lagi. Hahaha. Nak beli buku ni, tapi banyak buku tak baca lagi.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »