Friday, November 15, 2019

Bengkel Keibubapaan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Pagi tadi Sha ke pra sekolah Imani sebab ada "Bengkel Keibubapaan" - Aktiviti Literasi Awal untuk Kanak-kanak bersama dengan mahasiswa/i dari UPSI (Universiti Pendidikan Sultan Idris).. Seronok lah juga belajar mengenal buku yang sesuai untuk usia seawal kelahiran sehingga usia 5 tahun.. Selain itu ibu bapa juga diterangkan bagaimana cara yang betul bila bercerita dengan kanak-kanak menggunakan buku cerita.. Ibu bapa juga digalakkan meluangkan masa bersama anak-anak dan bercerita selama 10 minit.. Bengkel ini memang menarik dan sangat bagus untuk ibu bapa yang ada anak-anak kecil.. Bengkel berakhir pada jam 12 tengahari..

Menang cabutan bertuah.. Dapat minyak dan tepung gandum.. hehehe..

Ini pula goodies bag untuk peserta iaitu ibu bapa..
Dapat beg, botol air, pen warna warni dan set alat tulis..

19 comments:

  1. menarik jugak tu, best bila siap ada cabutan bertuah dan dapat goodies tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sangka pula ada cabutan bertuah dan goodies tu.. memang rezekilah..

      Delete
  2. Alhamdulillah , berguna juga tepung dengan minyak tu . Boleh buat jemput-jemput musim hujan sekarang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki.. tu lah yang amani minta Sha masak sebaik sahaja dia tengok hadiah yang sha dapat.. kikiki

      Delete
  3. wah bestnya ade bengkel..AD suka belajar mcm mana cara bercerita..pss tahniah menang cabutan bertuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best bengkelnya AD.. hehehe.. tq AD..

      Delete
  4. Salam kak Amani. saya ada tag akak di posting saya. Jemput lah ke blog saya :D

    https://hamkarosli.blogspot.com/2019/11/comeback-giveaway-by-farah-farhana.html

    ReplyDelete
  5. menambah ilmu...Alhamdulillah, dapat hadiah..cute je dpt minyak masak & tepung...very the mak-mak..hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cute kan.. sekarang kalau cabutan bertuah memang barang dapur jelah yang dijadikan hadiah.. lebih praktikal..

      Delete
  6. Ilmu dapat..dapat rezeki lain juga.Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. bestnya dapat gi bengkel benda yang kita suka. dapat pulak goodies beg yang menarik

    ReplyDelete
  8. Bagus juga ya ada bengkel untuk ibu bapa..ada juga ilmu sikit bab pendidikan anak anak

    ReplyDelete
  9. anak kak ana akan buat program macam ni juga Sha minggu ni kat sekolah shah alam sana hehe :) rezeki tu dapat minyak dengan tepung, beli pisang je dah jadi menu hehe :)

    ReplyDelete
  10. maknanya bedtime story tu slh satu usaha penting (juga) utk merapatkan hubungan ibu bapa-anak selain menanam minat membaca rite?

    ReplyDelete
  11. goodies pun menarik.. yang pen kaler2 tu syok sngt tu..

    ReplyDelete

  12. menariknya hadiah. tak kisah la dapat apa pun. asalkan dapat hadiah mesti best kan. tahniah.

    ReplyDelete
  13. tahniah dapat meluangkan masa demi anak2

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »