Saturday, November 16, 2019

Filem Indonesia | Valentine: The Dark Avenger (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tonton secara tak sengaja di website DramaNice.. Sepatutnya filem ini bahasa Indonesia tapi dekat website ini bahasa Inggeris dan ada subtitle bahasa Inggeris..

Ceritanya pasal seorang perempuan ini yang ada ilmu silat, anak orang kaya tapi minat nak jadi pelakon.. Disebabkan ayahnya meninggal, beliau jadi memberontak.. Kebetulan pula ada seorang lelaki ini nak menerbitkan filem superhero tapi tak ada budget dan terjumpa perempuan ini.. Maka disuruhnya perempuan ini menjadi hero jalanan dan rakaman itu dimuat naik ke internet.. Dalam masa yang sama bandar itu diganggu oleh penjahat bernama Shadow.. Penjahat ini membuat huru hara dan sangat membenci pasukan polis.. Bila si hero yang diwujudkan bertemu dengan si penjahat kejam.. Siapa agaknya yang menang??

The beautiful city of Batavia has been infested with robbery and violence. When Srimaya, a café waitress meets a film director and his friend, they take her on a dangerous adventure full of thrilling action as a local vigilante, transforming her from an ordinary girl into a Batavia City heroine of hope!

11 comments:

  1. wait what? seriously? akak tgk ke?

    ReplyDelete
  2. Waa~ Macam best. Tapi macam pernah tengok pun ada. Haha

    ReplyDelete
  3. Tak pernah dengar cerita ni. Best ke?

    ReplyDelete
  4. Wow berunsurkn nusantara mama suka

    ReplyDelete
  5. poster gempak, ingatkan filem hollywood la tadi..hehe

    ReplyDelete
  6. silat apa yang dia belajar tu? silat gayung ke? ;-)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »