Saturday, November 30, 2019

Drama China | Medical Examiner Dr. Qin (2016)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama mengenai doktor forensik dan pembantu yang mempunyai hidung yang tajam.. Seronok tengok drama ini sebab tiga karekter utama dia.. Dr. Qin Ming yang serius memanjang, Li Da Bao yang agak boyish dan cekap serta Lin Tao yang ada je lawak nak dibuatnya.. Drama ini kan kalau tengok kita pula yang rasa nak muntah.. Dr. Qin dengan Li Da Bao boleh relaks je bedah mayat tak payah pakai tutup muka tu.. Selamba je diorang pegang, sembang dan buat kerja.. Macam tak ada apa-apa.. hehehe.. Yang paling best dalam diorang duk nyiasat pasal kes-kes pembunuhan dan juga kemalangan ini, ada satu kes yang sangat misteri turut menjadi siasatan mereka.. Kes tu nanti di hujung drama akan diketahui siapa dalangnya.. Memang mengejutkanlah.. 

Drama: Medical Examiner Dr. Qin
Also Known As: Fa Yi Qin Ming , 法醫秦明 , Dr. Qin Medical Examiner , 第十一根手指
Directors: Xu Ang
Genres: Mystery, Drama, Medical, Detective, Investigation
Country: China
Episodes: 20
Aired: Oct 13, 2016 - Dec 15, 2016
Original Network: Sohu TV
Duration: 30 min.
Qin Ming's assistant resigned because of his unbearable and quirky temper. Li Dabao of the Department of Mark Inspection was ordered to join the working group. At the beginning, Qin doesn't trust the girl but he found later he found she has very good reasoning and observation capabilities, and have very sensitive sense of smell. The critical Qin decide to have her on the board. Later on, Qin along with his detective friend Tai Po and assistant Lin Tao uncovered a variety of bizarre cases.

3 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »