Thursday, November 28, 2019

Cubaan Menanam Jagung

Assalamualaikum.. 
Hye semua..

Ini adalah cubaan kedua encik suami untuk menanam jagung.. Sebelum ini beli benih di nursery tapi tak ada satu pun yang tumbuh.. Sampailah awal bulan hari tu Sha beli benih ini di kedai ECO.. Alhamdulillah, benih yang ditabur di atas tanah dah mula menjadi.. Dah tinggi-tinggi jugalah masa Sha ambil gambar ini.. Tak sabar nak tengok pokok jagung ini membesar dan mengeluarkan hasil.. Hehehe..

Selepas dua minggu disemai, dah nak anak pokoknya..

Sebatas ini ada lebih kurang 3 ke 4 pokok..

Ada lebih kurang 20 pokok jagung yang menjadi..

Terselit satu anak pokok kacang buncis.. Hehehe..

Selain dua pokok ini, Sha ada juga semai pokok sawi kailan.. Ada lah naik anak-anak dia tapi comel-comel lagi.. Kalau menjadi, Sha buat entrynya ye.. Semua benih ini Sha beli di kedai ECO sahaja..

11 comments:

  1. Rajinnya Sha menanam, kat sini tengah musim hujan sekarang. Nak menanam pun payah sebab hujan lebat..

    ReplyDelete
  2. wahh semoga berhasil nk makan jagung

    ReplyDelete
  3. Abah akak suka la ni bab tanam- tanam sayur ni..akak pun dah mula terjebak..hari tu dah semai sayur kailan..x tau la menjadi ke tak nanti...

    ReplyDelete
  4. wah bangusnya ada tanah,boleh menanam..pastu tak tahu pulak ada benih kat kedai eco

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.Seronok kan bila tengok benih yang di semai bercambah..Itu belum tengok hasilnya..mahu lompat bintang..hehehhe..

    ReplyDelete
  6. wah tanam jagung..tklama lg bole petik hasil buat bubur jagung sodap tu

    ReplyDelete
  7. bestnya, best bila rumah ada tanah gini, mesti tak sabar nk tunggu pokok jagung tu besar dan mula kuarkan hasilnya

    ReplyDelete
  8. Seronok kannn Sha bila kita semai biji benih & tumbuh, belum lagi tuai hasil tapi perasaan berbunga-bunga gembira tak dapat digambarkan ;)

    ReplyDelete
  9. semoga menjadi semuanya. best ada tanah gini kat rumah.

    ReplyDelete
  10. bestnya dapat tanam jagung! Dah terbayang jagung butter ataupun bubur jagung isyyhh kita pulak terliur hahaha

    ReplyDelete
  11. Jagung biasa mudah tanam dan cuaca kena elok juga. kalau musim panas memang tak menjadi. Semoga berhasil dan cantik hasilnya nanti kak sha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »