Monday, November 25, 2019

The Untamed: Pelakon

Assalamualaikum..
Hye semua..

Maaflah.. Tak boleh nak move on lagi.. hehehe.. Kali ini Sha kenalkan dengan beberapa watak yang penting dalam drama Untamed ini.. Sebenarnya tak tahu nak update apa.. hehehe.. Senjata yang selalu digunakan dalam drama ini selain pedang ialah seruling dan zither.. Macam dekat dalam gambar bawah ini.. 

Wei Ying dan Lan Zhan.. Saling memahami dan setia bersama.. Dua watak utama ini sangat kontra.. Wei Ying seorang yang sangat bebas, suka langgar peraturan.. Fikiran dia mudah, yang hitam tak semestinya jahat dan yang putih tak semestinya baik.. Memabantu tak kira siapa dan berkawan dengan semua orang.. Apa yang dia buat bukanlah berkepentingan atau nak menunjuk tapi memang sikap dia macam tu.. Lan Zhan in pula dah terdidik dengan baik.. Jenis tak membantah dan sangat patuh pada arahan.. Tak ke kontra tu.. Lan Zhan orang pertama yang kenal Wei Ying bila dia muncul semula semuanya sebab muzik yang dimainkan Wei Ying menggunakan seruling dia..

Wen Ning.. Karekter ini sangat setia dengan Wei Ying sebab Wei Ying pernah selamatkan dia masa diorang belajar dekat tempat Lan Zhan.. Kebetulan masa Wen Ning ditangkap sebab dia sebahagian dari kumpulan penjahat, dia telah dijadikan alat untuk memerangkap roh jahat.. Tu yang buat jiwa dia hilang.. Kemudian ada pula yang pasakkan paku dekat belakang kepala dia untuk jadikan Wen Ning boneka.. Namun bila Wei Ying main seruling balik, dia muncul depan Wei Ying dan Wei Ying buang Paku dekat kepala dia untuk kembalikan kesedaran dia..

 Watak paling tak menyumbang apa-apa tapi sebenarnya sangat mempengaruhi jalan cerita drama ini.. Tu je yang Sha boleh cakap.. Korang kena tengok drama ini untuk tahu kenapa..

Penjahat dalam diam.. Tak ada siapa pun yang sangka dia nie mastermind untuk semua kejahatan yang berlaku.. Semuanya sebab dendam tak dilayan dengan baik, dibuli dan dihina.. Sampaikan bapa dia sendiri dia bunuh.. Kejahatan dia terbongkar nak dekat-dekat hujung cerita.. Memang menyeramkanlah bila tahu apa yang dia buat.. Luar tabii okay..

 Jiang Cheng ini kawan membesar Wei Ying.. Memang rapatlah cuma sikap dia lebih suka memendam.. Sangat competitive dan bila Golden Core dia hilang, dia putus asa daN Wei Ying ambil keputusan bagi golden core dia dekat Jiang Cheng ini.. 

Si Zhui ini antara yang percaya dengan Wei Ying walaupun tak mengenali Wei Ying secara dekat.. Bila dah nak hujung-hujung cerita baru tahu rupanya mereka berdua ada pertalian dan saling mengenali satu masa dahulu.. 

11 comments:

  1. Mcm best jew review nie... Nak google jap 😘😘

    ReplyDelete
  2. lama dah tak layan drama or filem china...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha terseronok pula layan sekarang ini.. hehehe

      Delete
  3. Jangan la goda suruh tengok yang ni. King's avatar pun tak habis lagi.. T^T

    ReplyDelete
  4. nampak menarik drama ni, dah masuk drama ni dalam list tapi itulah nak start tu rasa berat sebab episode banyak sgt..hehe

    ReplyDelete
  5. amboiii jambu2 belaka hehehe patut laa x move on hahahaha

    ReplyDelete
  6. Lam X layan cite kalsik camni.. xde Geng nakntgk huhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com