Tuesday, November 12, 2019

Filem China | The Living Dead (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Terlayan filem China ini pula.. Macam menarik.. Hehehe.. Seram tapi mengujakan untuk ditonton.. Filem ini sangat menarik.. Penyiasatan mengenai bandar yang dahulunya meriah tapi tiba-tiba menjadi suram dan menakutkan.. Penduduk bandar itu tak berani menyalakan lampu bila waktu malam kerana ada hantu yang meragut nyawa mereka.. Sehinggalah datangnya General Hantu dan Sahabatnya untuk menyiasat.. Terbongkarlah cerita disebalik kegelapan bandar tersebut.. Ceritanya ada sedikit plot twis dan semuanya berpunca daripada perasaan cinta yang tidak dibalas dan dendam akibat dibuli.. Haiah.. Kenapalah manusia ni suka membuli.. Yang dibuli pula asyiklah terpesong dengan kejahatan.. Kerana filem ini, Sha tetiba rasa macam nak tengok drama The Untamed (2019), sebab filem ini adalah spinoff dari drama itu..

Yeah!! Dah habis tengok The Untamed.. Mereka berdua ini merupakan watak pembantu yang sangat ohsem dan sentiasa menyokong hero dalam The Untamed.. 

Movie: The Living Dead
Also Known As: Chen Qing Ling Zhi Sheng Hun ,
Genres: Action, Adventure, Historical, Horror, Wuxia, Fantasy
Country: China
Release Date: Nov 7, 2019
Duration: 1 hr. 24 min.
Near Qishan Mountain, there is a little town called Fu Feng, which is nicknamed the "City That Never Turns Dark". There, lies a legend of the "Lit Lamp Murderer". Wen Ning arrives at Fu Feng, and he realizes the abnormality of the town; the whole town is filled only with the weak and sick; and is very run down. When the night arrives, Wen Ning purposefully lit up a lamp to attract ghost shadows. Just as he was about to capture them, a ray of blue sword light appears and the black shadow disappears. Wen Ning looks up, and sees his famillar friend, Lan Sizhui. Wen Ning and Lan Sizhui decides to work together and solve the mystery and capture the culprit behind the mysterious incidents. 

9 comments:

  1. Lama tak tengok cerita cina ni..en suami sekarang kerap tengok cerita tamil..hehehehe..PC pun terjebak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Encik suami sha pun dok layan tamil.. Sha je belum terjebak.. hehehe..

      Delete
  2. Aien baru tengok separuh. Kan? sama je rasa nak tgk drama dia. tapi, pjg sangat episod dia..

    ReplyDelete
  3. Rasa macam dah lama tak tonton cerita china macam ni. dulu dulu je rajin tengok kat TV

    ReplyDelete
  4. kak suka tengok drama cina yg sekolah2 tu, haha

    ReplyDelete
  5. sbb kena reject org lain yg merana...aduyaiii hehehe

    ReplyDelete
  6. hantu pun ada skuad detektif jugak hahaha bukan kaleng2

    ReplyDelete
  7. baru release cite ni...tgk kat mana?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »