Thursday, May 28, 2020

Filem Tamil | Muni 2: Kanchana (2011)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Layan filem ini sebab komedi seram katanya.. Memang ada babak kelakar yang menarik.. Kisah hero yang penakut tanpa sengaja terbawa balik roh yang berdendam.. Bila kisah sebenar roh diketahui, hero yang penakut dengan sukarela meminjamkan badan untuk roh membalas dendam.. Nice jalan cerita dia.. Watak hantu dia agak selekeh tapi okaylah.. Masih menarik untuk ditonton.. 

Ini siri kedua dari franchise Muni ini.. Walaupun franchise tapi okay je nak tengok yang mana dulu sebab tak saling berkiatan kecuali menggunakan watak hero yang sama..

Kanchana : Muni 2 (2011)
Bahasa: Tamil
Genre: Seram
Pelakon:  Lawrence Raghavendra, Sarath Kumar, Kovai Sarala
Sinopsis
Sewaktu sedang membersihkan kawasan lapang tersebut bersama teman - temannya untuk dijadikan padang kriket baru, tanpa disedari Raghava terbawa tiga makhluk halus ke rumahnya. Tanah yang mereka pijak menyimpan 1001 kisah tentang Kanchana. Namun misterinya, siapa Kanchana?


7 comments:

  1. tengok kat mana ni kak, malas nak cari... apa ada di Unifi TV je kita layan... hihi

    ReplyDelete
  2. macam menarik tapi tak pernah jumpa yang hindi dubbed lagi

    ReplyDelete
  3. Favourite :) Hehe best cerita ni kak sha.

    ReplyDelete
  4. Salam Aidilfitri aunty.
    Bila baca sinopsis rasa nak tengok cerita ni tapi tak berani.

    ReplyDelete
  5. cerita tamil memang banyak yang best-best

    ReplyDelete
  6. Dah tengok jgk..memang best. Suami lah soh nengok. Memula start citer nih punya lah takut..Beria peluk lengan suami, mind set dah cerita hantu Tamil nih mesti seram. Rupany lawak nak pitam 😆haha

    ReplyDelete
  7. Ayooo tgk gambo tunseram plak

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »