Thursday, May 7, 2020

Kerabu Timun

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom buat kerabu timun.. Mudah cepat dan ringkas.. Hanya menggunakan bahan seperti di dalam gambar dibawah.. Nak lagi sedap, buat awal sikit sebelum berbuka dan simpan dalam peti ais.. Sedap kalau makan sejuk-sejuk..

Bahan-bahannya:-
1 biji timun yang dicincang (buang bahagian biji)
1 biji cili merah
1 biji bawang merah
Sedikit udang kering
Santan (kalau guna santan segar lagi sedap)

Cara membuatnya:-
Tumbuk sedikit udang, cili dan bawang bersama sedikit garam. Masukkan dalam mangkuk bersama timun dan santan.. Gaul.. Boleh terus dimakan (semasa berbuka).. Simpan sekejap dalam peti sejuk pun boleh juga.. Sha suka makan sejuk-sejuk..

7 comments:

  1. krap krup krap krup makan. Sedap jugak macam ni senanng..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. resepi yang mudah, cepat, dan bangkit selera.

    ReplyDelete
  3. saya tak suka makan kerabu sebab memang kaki kurang gemar sayur kan hahaa. tapi kalau ratah biasa timun jemun dap! heee

    ReplyDelete
  4. First time tengok kerabu timun ni kak sha. cam best juga buat kerabu timun ni.

    ReplyDelete
  5. tak pernah jumpa kerabu timun.
    but this is so kreatif, sha. senang kan.
    something new. nanti aida try :) bahan semua ada.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »