Friday, May 1, 2020

Minuman | Air Timun

Assalamualaikum..
Hye semua..

Minuman ini merupakan minuman kegemaran kami sekeluarga dan arwah abah yang akan membancuhnya.. Memang setiap kali Ramadan, arwah abah yang menyediakannya.. Air tangan abah yang sangat istimewa dihati kami.. Air ini menyejukkan dan menyegarkan, malah senang nak dibancuh.. Bahannya pun mudah dan senang je..

Bahan-bahannya
2 biji timun
Air gula
Ais
Air masak

Cara Membuatnya
1. Belah timun kepada dua, buat bijinya dan kemudian korek isinya menggunakan sudu..
2. Masukkan ke dalam jag bersama air, air gula dan ais.. Kacau dan dah siap untuk diminum..

Secawan air timun yang menyegarkan..

6 comments:

  1. Tak pernah cuba lagi air timun ni. Selalunya buat sayur.

    ReplyDelete
  2. Macam mana rasa dia kak? Air timun?
    TAk pernah lagi minum. Tak dapat bayangkan rasanya.

    ReplyDelete
  3. tak pernh lk minum..air kundur pernah laa..hehe

    ReplyDelete
  4. Mudah membuatnya tapi tak pernah cuba lagi.

    ReplyDelete
  5. first time tengok orang minum air timun.

    ReplyDelete
  6. terasa sedap nyer bila baca entri sha ni.
    timun kan. memang menyejukkan.
    tapi tu la. da jarang beli timun biasa, Sha.
    timun jepun takde biji sgt.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »