Monday, May 4, 2020

Drama Korea | Crash Landing on You (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cerita romantis yang menarik.. Pakaian pelakonnya pun cantik-cantik dan sopan je semasa di North Korea.. Cuma tak best sebab Gu Seung Jun tak bersama dengan Seo Dan..

Kisah Se Ri yang tak sengaja tercampak ke Korea Utara lepas dilanda ribut semasa main payung terjun.. Lepas tu terserempak pula dengan hero askar Ri Jung Hyuk.. Bermulalah babak melindungi dan kelakar romantis antara mereka berdua dan orang sekeliling.. Bila babak sedih dan saling melindungi memang jadi ar.. Meleleh air mata.. hahaha.. Babak romantik mampu buat kita senyum-senyum.. Babak kelakar memang berdekahlah ketawa.. Jalan cerita semua cun untuk dilayan cuma tak best sebab ada yang mati.. Patutnya penjahat je yang mati.. Hahaha..

Drama: Crash Landing on You
Also Known As: Salangui Bulsichag, Sarangui Bulsichag, Breakdown of Love, The Crash of Love, Love's Crash Landing, Love’s Emergency Landing, Emergency Love Landing, Sarangui Boolshichak, Emergency Lands of Love, Sarangui bulsichak, Crash Landing of Love, Love Crashes, Unsettling Lo
Screenwriters: Park Ji Eun
Directors: Lee Jung Hyo
Genres: Comedy, Romance, Drama, Political
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Dec 14, 2019 - Feb 16, 2020
Aired On: Sunday, Saturday
Original Network: tvN, Netflix,
Duration: 1 hr. 25 min.
Tells the story of two star crossed lovers, a South Korean heiress and a North Korean elite who also happens to be an army officer. One day, while paragliding, Yoon Se Ri has an accident caused by strong winds, leading her to crash land in North Korea, where she meets Ri Jung Hyuk, a North Korean army officer, who agrees to help her return to South Korea. Over time, they fall in love, despite the divide and dispute between their respective countries.
(Source: Wikipedia)

Adoilah.. Babak ini comel je masing-masing.. Ingatkan mak ayah si Ri Jung Hyuk tu kejam dan jahatlah.. Rupanya tak kisah pun.. Malah siap tolong lagi..

 Ingatkan diorang nie dapatlah bersama.. Sedihlah ending untuk diorang nie..

 4 watak yang menceriakan lagi drama ini..

Geng makcik bawang yang comel je.. hehehe..

Bang Dong Gu [North Korea Spy] muncul.. Hahaha.. Comel je bila dia keluar.. Terus teringat filem Secretly Greatly (2013).. 

6 comments:

  1. Wonderful post and nice blog, it keep me reading your whole blog, nice content.https://www.lyricsofheart.com/

    ReplyDelete
  2. Dong Gu keluar tu lawak giler. terpinga-pinga dorang lima dikenakan dia Haha

    ReplyDelete
  3. im so sad for the second couple.

    ReplyDelete
  4. Wow cerita best lagi ni hehehe. Masuk listtt :D

    ReplyDelete
  5. take time sikit cerita gini..hahaha ehh depa mention secretly greatly keeeee ohemgiiii

    ReplyDelete
  6. hyun bin hensem sgt dalam drama ni..hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »