Sunday, May 3, 2020

Drama Korea | Memorist (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama crime thriller yang ohsem.. Episod second last baru penjenayah sebenar muncul.. Memang jalan cerita dia mendebarkan.. Mujur juga tak ada polis yang mati.. Walaupun orang baiknya kalah je namun kalah bermaruah lah.. hehehe.. Sebab lawannya pandai memanipulasi keadaan.. Bersembunyi disebalik penjenayah gitu.. 

Polis yang boleh membaca apa sahaja dalam fikiran orang lain melalui sentuhan mencari penjenayah kejam yang menculik namun tak mudah sebab ada je yang menghalang.. Polis, pemberita dan juga pendakwa raya.. Dari kes penculikan membawa kepada kes lama yang ditutup akibat campur tangan mereka yang berkuasa kerana penjenayahnya orang besar.. Hidup mereka yang tersiksa tak semudah yang disangka.. Demi mendapatkan keadilan, jalan salah dipilih..

Drama: Memorist
Also Known As: Memoriseuteu
Directors: So Jae Hyun, Kim Hwi
Screenwriters: Ahn Do Ha, Hwang Ha Na
Genres: Action, Thriller, Mystery, Supernatural
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Mar 11, 2020 - Apr 30, 2020
Aired On: Wednesday, Thursday
Original Network: tvN
Duration: 1 hr. 5 min.
Dong Baek has an extraordinary ability. He can peer into the memories of whoever he touches. With his supernatural power, get it done attitude, and eye-pleasing looks, he is fervently revered worldwide as a superstar detective. However, when his punches meet with suspects before words, he can be a bit of a headache to his comrades. Starting from the age of twenty, Han Sun Mi is the youngest to have passed the bar exam, obtain a doctorate in criminal psychology, and become a senior superintendent in the police force. Having solved five cold cases that even a detective with supernatural powers couldn't do, she is a genius profiler. She has a secret that drives her to do what she does. These two highly-skilled professionals meet their match—a serial killer with abilities that transcend theirs combined. It's going to be a fight worth watching.
(Source: Viu)

4 comments:

  1. tak minat sgt heroin dia. maybe boleh try tengok dulu kot sbb drama tvn..hehe

    ReplyDelete
  2. macam best je drama korea. dah lama tak layan kpop drama.

    ReplyDelete
  3. lambat lagi nak sampai ke drama ni... list nya panjang sekali

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »