Friday, May 22, 2020

Day 65 | Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat

Assalamualaikum..
Hye semua..

Makin penghujung Ramadan ini makin sedih pula perasaan.. Tambah pagi ini dapat berita sedih.. Rakan sekerja kehilangan anak yang baru 9 hari usianya.. Di bulan Ramadan dan PKPB.. semoga beliau dikurniakan ketabahan untuk kehilangan ini.. Perasaan sayu itu membawa Sha kepada kerinduan pada arwah abah.. Walaupun dah dua kali syawal tanpa arwah namun perasaan rindu tu tak pernah reda.. Kenangan sahaja yang menjadi ingatan..

Pagi tadi bersahyr dengan sup ekor.. Mudah je nak buat, pakai pes Adabi.. hehehe.. Puas rasanya makan yang masak sendiri.. Beli sekilo ekir lembu ini dengan harga RM23..

Berbuka pula makan kuih dan mangga bersama air Neslo ais yang power.. hehehe.. Encik suami dan bebudak makan nasi putih dengan ayam masak merah..

Pemanis mulut untuk moreh.. hehehe.. Ini stok 3 ke 4 hari.. Semuanya RM1 kecuali cornetto tu je RM2.. Murah dan sedap..

6 comments:

  1. Banyaknya aiskrim.. Lama tak makan aiskrim.. Sedap pulak tgk tu..

    ReplyDelete
  2. Sedapnya aiskrim...buat moreh..hihi..

    ReplyDelete
  3. Alamak..sedapnya tengok sup ekor tu..dah lama tak perkena sup ekor.
    https://www.blogammar.com/selamat-hari-raya-aidilfitri-2020/

    ReplyDelete
  4. hehe meriahnya pemanis mulut. memang lega betul makan tu. saya sukaaaa

    ReplyDelete
  5. Salam Takziah kepada rakan yang kehilangan ahli keluarga.

    Terliur tengok masakan semua tu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »