Tuesday, August 25, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 77

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari ini Sha sibuk menyediakan soalan untuk Kuiz Kahoot Kemerdekaan sempena Program Let's Read Perpustakaan.. Jenuh jugalah mencari soalan dan jawapan walaupun hanya 15 soalan.. Gunakan Kahoot ini aktiviti jadi lebih seronok dan mengujakan pelajar.. Aktivitinya esok pagi.. Mujurlah memang dah ada akaun Kahoot cuma perlu mencari maklumat mengenai sejarah kemerdekaan dan lain-lain je untuk dijadikan soalan.. 

Beli di Shopee dengan harga RM8.40 1 pek.. Sha bayar untuk 2 pek ini RM16.80 dan postage percuma.. Sha beli masa shocking sale.. Sekarang ini harga dia dah jadi RM15.98 untuk 1 pek (50pcs).. Lambat sikitlah sampainya sebab dari luar negara.. Yang ini pun Sha tolong belikan untuk pengasuh anak.. Sha beli pada 15.08.2020 dan mask ini selamat sampai pada 24.08.2020.. Hari ini baru gi amik dekat pejabat parcel.. Semalam kan cuti.. hehehe.. Kualiti okay.. Kalau berminat nak usha, klik SINI..

Petang Sha ke kedai Sejuk Beku Muallim bersama pengasuh anak untuk beli stok kepingan ayam ini.. 1kg ini berharga RM17.. Menarik sebab kepingan ayam tu macam ayam gunting cuma saiz kecil..

Penutup lubang yang digigit tikus.. Memang nak kena ganti dengan plat besi.. Tinggal ini je plastik.. Yang lain semua Sha dah tukar dengan besi..

Sementara tu tutup dengan bata dulu.. Kain buruk pun habis digigitnya.. Sabar jelah..

5 comments:

  1. tikus ni..smpai penutup lubg pn dia rabat skali..ganass benor..
    murah sha punya face mask..nnt shida usha..kat sini yg jual by hand pn 50pcs RM25

    ReplyDelete
  2. Hehe pakai kahoot memang best. yang tak bestnya bila tengah menjawab line internet hilang... haha ketinggalan jadinya!

    ReplyDelete
  3. nasibla mudah dah nak dapatkan mask sekarang ni kan...

    teruk jugak yang kene kokak dek tikus tu... kuang asam betul lah, memang mudahla dia boleh masuk kalau gitu... nasibla ada batu besar tu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »