Tuesday, August 24, 2021

Drama Korea | The Devil Judge (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tengok drama ini sebab tajuk dia dan juga Ji Sung.. Ingatkan adalah mistik-mistik.. kikiki.. Rupanya lebih menarik sebab penuh emosi.. Kimia antara Kang Yo Han dan Kim Ga On tu pun sangat menarik.. Teruja betul bila tengok bukan mudah untuk Yo Han kalahkan Sung Ah dengan geng dia.. Setiap kali dia berjaya menapak setapak ke hadapan, Sung Ah pasti akan memotong dia dengan cara yang tak disangka.. Paling sedih bila dia mula percayakan Ga On namun Ga On masih ada rasa ragu-ragu pada dia.. Tu belum lagi halangan-halangan yang tak dijangka.. Betullah kata Yo Han, ini semua permainan.. Siapa yang bijak dan siapa yang kejam..

Semalam dapat tengok drama ini sampai habis.. Memang tak puas hatilah dengan ending dia.. Geram pula dengan si Ga On yang kononya percaya Yo Han tak bunuh abang dia tapi bila kena manipulasi dengan Profesor Min tu terus buat laporan polis yang Yo Han bunuh Soo Hyun.. Ish!! Geram je.. Patutpun kawan Yo Han tu tak percaya kat dia.. Bukan sekali Ga On buat perangai macam tu.. Ish!! Emosi betul tengok drama ini.. Hahaha..

Drama ini menarik sebab ending dia bagi tahu, walaupun dah macam-macam yang Yo Han buat, tetap akan ada manusia macam president dan kawan-kawan dia yang jahat tu.. Patah tumbuh hilang berganti.. Manusia yang jahat ini akan sentiasa ada cuma devil macam Yo Han tu patut ada atau tak je.. Namun niat tak menghalalkan cara ye.. Drama ini sekadar tontonan bukannya boleh kita ikut.. Pengajaran tu yang patut kita jadikan teladan..

Drama: The Devil Judge
Also Known As: The Demon Judge, Devilish Judge, The Devil Judgement, Agmapansa, Akmapansa, The Devil's Justice
Director: Choi Jung Gyu
Screenwriter: Moon Yoo Seok
Genres: Mystery, Law, Crime, Drama
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Jul 3, 2021 - Aug 22, 2021
Aired On: Saturday, Sunday
Original Network: tvN
Duration: 1 hr. 10 min.
Set in a dystopian version of present-day Korea where daily life is chaos and society has collapsed to the point that people openly voice their distrust and hatred for their leaders. In this world bereft of law and order, Head Trial Judge Kang signals the need for change. His courtroom is the subject of a reality show where he mercilessly punishes the guilty, earning him the "Devil Judge" nickname. As a divisive figure with an aura of mystery that belies his true identity and ambitions, the public is unsure whether he is a true hero or someone, knowingly sowing the seeds of discontent in his courtroom. 
A bitter rivalry has taken shape between the "Devil Judge" and the highly ambitious Jung Sun Ah, who has risen from poverty to become a corporate social responsibility foundation director. Into this turbulent world enter two childhood friends on a quest for true justice: rookie Judge Kim Ga On and Police Officer Yoon Soo Hyun. Do they have what it takes to challenge both the scheming Jung Sun Ah and the notorious "Devil Judge"? 
(Source: Viki, Wikipedia, Soompi)

8 comments:

  1. nampak best drama ni. nanti nak tengok :)

    ReplyDelete
  2. the best drama so far.... ending pun puas hati!! ehehe

    ReplyDelete
  3. Suka tenguk Ji sung belakon.

    ReplyDelete
  4. best, kita suka sgt drama ni.

    ReplyDelete
  5. Manusia jahat ada dimana mana. Kadang orang yang kita sangka baik tu sebaliknya jahat lagi kejam.

    ReplyDelete
  6. kdrama yang ada pelakon jisung ni! comfirm best hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »