Wednesday, August 11, 2021

Filem US | Masquerade (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini lebih kurang macam balas dendamlah.. Rompakan yang dilakukan sebelum ini oleh penjahat, kemudian perompak tu pula dirompak.. Gitu.. Jalan cerita dia kalau korang tengok memang confusinglah.. Kena tengok betul-betul dan macam biasa ada je beberapa babak yang boleh dipersoalkan kelogikannya namun dah namanya pun filem kan.. Layan je.. Rose merancang rompakan bersama temannya.. Mereka menggunakan pengubah suara dan topeng sebagai samaran.. Namun rumah yang dipecah masuk ada babysitter dan seorang budak perempuan.. Rompakan berubah menjadi pembunuhan.. Budak perempuan tu berjaya menyembunyikan diri namun dijumpai bila nyaris jatuh dari bumbung.. Selain rompakan Rose ada tujuan yang lebih besar lagi, membalas dendam..

Masquerade
2021 ‧ Mystery ‧ 1h 20m
Eleven-year-old Casey is home alone -- until a group of intruders, led by Rose, breaks in. They plan to steal her family's priceless collection of artworks, but their reckless ambition is outmatched only by Rose's opportunism. As the stakes grow even higher, Casey now finds herself in a fight for her life as the invaders prove they'll stop at nothing to get what they want.

3 comments:

  1. Merompak dan dirompak. Alahaiii tapi tu lah sebab nak balas dendam kan. mesti ada sebab yang tersendiri

    ReplyDelete
  2. dpt x dia bls dendam? ke... smbg ke sequel? hollywood kan selalu mcm tu ;-)

    ReplyDelete
  3. Filem ni kalau tak faham jalan cerita macam menyesal tengok. Kena fokus tengok macam tu :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »