Friday, August 20, 2021

Filem Melayu | Hutang 2D (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bolehlah.. Bukan senang nak tengok 6 sekawan ini berlakon.. Selalu tengok diorang menyanyi je kan.. Berlakon pun dalam klip video lagu je.. Kali ini dapatlah tengok diorang berlakon penuh sambil dibantu beberapa pelakon yang ohsem.. Nice juga lakonan Black.. Cerita dia simple dan bolehlah layan dengan keluarga.. Ada cerita dan komedi.. Tapi pesanan si Mambang tu memang betullah.. Macam mana pun perangai bapa tu, dia tetap bapa kita.. Kena hormat dan nasihatkan..

Kemain budak berlima ni.. 

JUDUL : HUTANG 2D
TARIKH TAYANGAN : 5 Ogos 2021
PENULIS SKRIP : Azlan Syah Rashid
CERITA ASAL : Silentkaiju Studio
IDEA ASAL : Eric Fuzi, Ayie Ilham, Dian Mayasari, Irwan, Rauf, Azlan Syah
PENGARAH : Irwan Rauf & Eric Fuzi 
PRODUKSI : Arie Zaharie Production, Knack Knack Studios
WATAK PELAKON: Ayie Elham,  Baby Shima,  Akram Kadir, FaliQue Ghazali, Zai Hamzah, Amirul Afeeq, Eric Fuzi, Fauziah Ahmad Daud 
Ropie, Black Hanifah, Wafiy, Coki, Altimet

SINOPSIS HUTANG 2D
Mengisahkan tentang Ayie (Ayie Elham), seorang pelukis webtoon yang kuat berangan dan bersifat pengecut. Hubungan Ayie dan ayahnya, Pak Jie (Ropie) tidak mesra, bahkan bakat melukisnya juga sering dipandang rendah oleh Pak Jie. Itu membuatkan Ayie rasa sedih dan kurang keyakinan, termasuklah memendam rasa terhadap jirannya, Shima (Baby Shima). Sementara itu, Pak Jie banyak berhutang dan sering diganggu oleh dua orang gangster, Han (Black) dan Kit (Wafiy Ilhan). Apabila Pak Jie diserang di rumahnya, Ayie terus menyembunyikan diri. Segalanya berubah apabila Ayie bertemu dengan Gua Mambang (Altimet) dan telah menghadiahkan sebuah ‘tablet’ ajaib. Ayie mendapati setiap lukisannya di tablet itu akan menjadi kenyataan. Kemudian, Ayie mencipta rakan-rakan baru dengan mempunyai kuasa ‘superhero’ yang luar biasa agar dapat membantunya menyelesaikan masalah hidupnya.

6 comments:

  1. Menarik jalan cerita filem nie, macam filem komedi pun yea...

    ReplyDelete
  2. Oh ada filem hutang ke..menarik sha!

    ReplyDelete
  3. Dah banyak berlakon dorang ni. Dari telefilem ke filem pulak. Tak tengok lagi filem hutang 2D. Eric pun dah mula mengarah sekarang. hebat anak muda sekarang.

    ReplyDelete
  4. hahahha... mcm.mn agk nya tablet ajaib tu eh?😆

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »